Wygnanie do osady pirackiej, czyli system karmy w ArcheAge
No, nie tyle wygnanie, co możliwość dołączenia do takowej. Jeden z użytkowników CBT5 ArcheAge - nadchodzącego MMORPG od XLGames - podzielił się z nami informacjamiw jaki sposób działa karma system, czyli po prostu punkty za robienie złych uczynków.
Jako że ArcheAge będzie oferował olbrzymią swobodę w kwestii irytowania naszych bliźnich, musiał zostać wprowadzony jakiś system kar za zabijanie graczy, niszczenie ich domów i kradzież dobytku.
Naszym przyjacielem jest tutaj wspomniana wyżej karma, nie muszę chyba tłumaczyć nikomu jak działa. Poza karmą będziemy - na przykład po morderstwie - zostawiać za sobą krwawe ślady, co uczyni nas łatwym celem zemsty poszkodowanego.
Jednak co najciekawsze!
Zwykle w MMORPG z takim systemem strażnicy nas atakują, a przy śmierci tracimy więcej niż zwykle.
W ArcheAge morderstwo to dopiero początek przygody. Otóż gdy osiągniemy 3000 "złych punktów" będziemy mogli założyć lub dołączyć do Pirate Expedition Force, czyli po prostu załogi czy floty pirackiej.
Jako niegodziwca rozpoznają nas wszystkie twarze na starym kontynencie, ale na Pirate Island zawsze znajdzie się ktoś z kim można się napić lub ktoś, kto zleci nam zadanie do wykonania.
No i nie zapominajmy, że w ArcheAge duża część rozgrywki kręci się wokół budowania, manewrowania i niszczenia okrętów, wobec czego papuga na ramię i ruszamy plądrować.
Ruszamy, ale nieprędko, bo mimo wszystko to dopiero zamknięte testy beta w Korei. Ach, czemuż jesteśmy tacy opóźnieni...
*Ozonek