Wywiad z CM'em Eligium: Wybraniec

Dodany przez Ozonek ponad 12 lat temu
21 7004
Wywiad z CM'em Eligium: Wybraniec

Postaram się powstrzymać od wyrażania mojego zdania na temat najnowszego odkrycia Frogstera. Eligium jest w fazie open beta od 15 lutego, a możemy zagrać tutaj. Ach, i przepraszam za zrzucenie okazałych walorów azjatyckich pań ze strony głównej trochę niżej.

Wywiad został przeprowadzony dla strony mmosite.com, a oryginał znajduje się pod tym adresem. 

Ofiarą gradu pytań został Community Manager projektu - Nils "Nocte", a zadawał je DoubleIcaras.

Uwaga! Tłumaczenie nie jest chirurgicznie dokładne, stara się raczej oddać sens wypowiedzi. I uwaga! Dużo tekstu.

Witaj "Nocte", mógłbyś się nam przedstawić i podać rolę jaką pełnisz w Frogsterze?

Cześć DoubleIcaras i dziękuję za zaproszenie. Mam na imię Nils, ale prawdopodobnie znasz mnie bardziej jako "Nocte". Jestem anglo- i francuskojęzycznym Community Manager'em Eligium: The Chosen One. 

Powiedz nam proszę jakąś ciekawostkę o sobie!

Pamiętam, że pierwszą grą w jaką grałem była "Colossal Cave" na PC'ta. Potem w latach 90' zrobiła na mnie największe wrażenie "Eye of the Beholder". Od tamtej pory, już od ponad 20 lat spędzam czas grając papierowe sesje RPG. W momencie, kiedy rzucisz kostką d20, jesteś zniewolony. Na chwilę obecną moją uwagę zaprząta Skyrim. Świetna gra, naprawdę!

Jeżeli miałbyś podać rzecz, którą fani są najbardziej zainteresowani w Eligium, co by to było?

To bardzo dobre pytanie, bo Eligium zawiera wszystko, czego można się spodziewać po MMORPG. Gildie i wojny frakcji? Są. Mounty i pety? Są. Zarządzanie gildią, aukcje, sklepy, innowacyjny system skilli? Jak najbardziej! I nawet nie wspominam o systemie ulepszania broni i zbroi! Jeżeli jednak miałbym podać jedną rzecz, to moim faworytem byłaby możliwość walki z naszego mounta. Zawsze mnie dziwiło, że w innych grach tego typu musieliśmy zsiąść z naszego wierzchowca, aby dołączyć do walki. Eligium pozwala nam dosłownie wskoczyć w ogień walki!

Jak opisałbyś PvP w Eligium?

Jednym słowem - krwawe. PvP jest jednym z filarów Eligium. Nie mam na myśli tego, że PvP jest obowiązkowe. Daje jednak tyle frajdy, że nawet najbardziej zatwardziałe carebear'y będą chcieli dołączyć do zabawy. Nie możemy się doczekać, żeby obserwować niezliczoną ilość bitew w wojnach gildii i frakcji. Jako, że walki będą obejmowały setki ludzi, miejmy nadzieję, że liderzy gildii będą mieli zdolności przywódcze, bo inaczej zobaczymy totalny chaos!

Jaka jest Twoja ulubiona klasa w Eligium?

To bardzo trudne pytanie. Na początku, kiedy grałem w pre-betę wybrałem dziką i zwinną łowczynię, która niosła szybką i zaostrzoną śmierć dla jej przeciwników. Byłem pierwszym z ekipy Frogster'a, któremu udało się osiągnąć 40 poziom i jestem z tego dumny. Niemniej jednak, nieokrzesany barbarzyńca wewnątrz mnie aż rwał się do krwawej sieczki i zdecydowałem zagrać ciężkozbrojnym wojownikiem. Nic nie przebija dwuręcznego miecza w walce w zwarciu!

Jak uważasz, co jest najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem w Eligium?

O PvP i mountach już mówiłem, pora zająć się systemem umiejętności. Jak to mówią "trening czyni mistrza", a Eligium doskonale oddaje to przysłowie. Im częściej używasz danego skilla, tym lepiej będziesz się nim posługiwał. Dla mnie to jest absolutnie logiczne. System umiejętności w Eligium jest dzięki temu bardziej intuicyjny, progresywny i - że tak to ujmę - realistyczny.

Możemy spodziewać się czegoś nowego w najbliższym czasie?

Ależ ma się rozumieć! Jak wiesz, jesteśmy w fazie otwartej bety. Zwiększyliśmy level capa z 45 do 60, żeby mieć pewność, że nasz średniopoziomowy content przejdzie odpowiedni "chrzest ognia" (lub lodu, jeśli jesteś Icespinnerem). Na chwilę obecną naszym priorytetem jest naprawa błędów, które zostały odkryte w testach. Niemniej jednak w najbliższej przyszłości zajmiemy się wprowadzeniem możliwości lepszego customizowania naszych postaci, lepszego asystenta i cash shopu. Zaraz po tym - lokalizacja i westernizacja (przyp. tłum. jakieś pomysły jak to przetłumaczyć?).

Prowadzicie jakieś społecznościowe projekty w chwili obecnej?

Jak najbardziej. Podczas zamkniętych testów beta uformowaliśmy First Council of Legates (pierwsza rada legatów), zrzeszający poszukiwaczy przygód chętnych do pomocy innym. Podczas gdy nasza społeczność rosła ponad moje najśmielsze wyobrażenia, w momencie gdy czytacje te słowa powstaje nowe zgromadzenie legatów, które zasili radę. Wreszcie - jako, że chcemy się upewnić, że Eligium odniesie sukces - wkrótce będę posyłał wici po emisariuszy, którzy to będą chcieli dzielić się wiedzą o Eligium w różnych społecznościach. Tak więc jeżeli wasi czytelnicy odczuwają potrzebę napisania recenzji czy nagrania wideo, chętnie udzielimy im pomocy. Ponadto w najbliższym czasie będziemy organizowali mnóstwo eventów, aby upewnić graczy, że pani Fortuna nad nimi czuwa.

Możemy się spodziewać jakichś rewelacji w sprawach gildii?

Większość MMORPG ma system gildii, jednak rzadko kiedy wychodzi on poza okienko z ludźmi online i kilka dodatkowych buffów. W Eligium za to mamy do dyspozycji rozbudowany system zarządzania gildią i jej zasobami, tworzenie klanowej siedziby i oczywiście wspomniane już wojny, w których mogą uczestniczyć nawet setki graczy!

Czy możesz nam coś powiedzieć o Cash Shopie?

Jesteśmy właśnie na etapie dopieszczania go. Chcemy za wszelką cenę uniknąć zjawiska znanego jako "pay-to-win", czyli bezpośredniego wpływu pieniędzy na balans rozgrywki. Mottem naszego item shopu będzie "Convenience and comfort" (wygoda i komfort). Innymi słowy - Item Shop ulży graczom w robieniu żmudnych codziennych czynności.

Chciałbyś coś jeszcze dodać?

Chciałbym podziękować wszystkim czytelnikom za czas spędzony na czytaniu tego i mam nadzieję, że wkrótce zobaczymy się w Eligium!

*Tłumaczenie autorstwa niżej podpisanego, za wszelkie błędy uniżenie przepraszam.

A teraz przyznać się - czy ktoś oprócz mnie przeczytał całość?

TL;DR: "Kamraty, spodziewajta się tego co zazwyczaj i nie słuchajta tego tam eku... ekspreta!"

 


21 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube