Z warsztatu Kowala, czyli artykuł o sensie i problematyce broni w MMORPG.

Dodany przez guru około 13 lat temu
6 6078
Z warsztatu Kowala, czyli artykuł o sensie i problematyce broni w MMORPG.

Jeden z lepszych tekstów, jaki pojawił się ostatnio w naszym serwisie (a konkretniej – na naszym forum). Trudno jest jednak określić, o czym tak naprawdę jest ten felieton, ale doszedłem do wniosku, że... o broniach, ich znaczeniu, problematyce i liniowości, która objawia się na każdym kroku zabawy.

Nimval przyjrzał się odwzorowaniu oręża, jego animacjach w walce, po schematyczność, która ogranicza się odpowiednią bronią dla odpowiedniej klasy. Do porównania wybrał takie legendy jak: Icewind Dale.

Cały tekst znajdziecie na FORUM.

Fragment: 

Twórcom nie brakuje pomysłów na modele broni, potwierdzili to autorzy Guild Wars 2, World of Warcraft czy Aion’a (a także wielu innych gier), gdzie uzbrojenie wykonane jest naprawdę porządnie, a broń nie tylko jest miła dla oka, ale przy okazji wygląda bardzo praktycznie. Dlaczego producenci nie odejdą od schematu ograniczeń klasowych i ekwipunku dla nich dostępnego? Bez zastanowienia mogę odpowiedzieć na to pytanie – chodzi o przyzwyczajenia, które buduje się w graczach. Mało wymagający gracz, lubiący klimaty fantasy, doskonale wie, że jego paladyn będzie toczył boje z tarczą i mieczem w rękach. Sprawdzony stereotyp, na który stawiają producenci związany jest z brakiem ryzyka, które niesie za sobą wprowadzenie innowacyjnych pomysłów. Szkoda tylko, że zbiory zbrojmistrzów w światach fantasy nie są uzupełniane w nowe, ciekawe bronie, bo kto z nas nie chciałby zobaczyć, jak nasz wojownik przedziera się przez kolejne szeregi wrogów ze szczypcowym drągiem, który oprócz rozpychania wrogów, mógłby od czasu do czasu zacisnąć się na czyjejś wątłej szyi. Chciałbym zobaczyć także śmiałka toczącego bój przy użyciu olbrzymiego ogona skorpiona lub barbarzyńcę z dwiema kamami połączonymi łańcuchem. Owy wizjonerski styl walki wprowadziłby świeży powiew do szarej strefy gier MMORPG, w której oprócz grafiki, naprawdę niewiele się zmienia. Pomysłów na nowy rynsztunek jest wiele i nie trzeba ich szukać daleko, ponieważ podane przeze mnie koncepty broni występują w podręcznikach D&D. 


6 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube