"Założmy, że wasz healer ginie [...] więc zamieniasz 2H-Sworda na Staffa i to Ty leczysz swoich kompanów z drużyny" - tak będzie wyglądać wspólna rozgrywka w Elder Scrols Online
Mówiąc w największym skrócie – w ESO nie będzie przejrzystego podziału na klasy postaci, choć wciąż będzie to bardzo ważny element gry. Nie będziemy jednak na zawsze przypisani do konkretnej roli, co da nam pełną swobodę w kreowaniu postaci w zależności od zaistniałej sytuacji.
With the right combination of weapons and abilities, you can change your role on the fly to support your group’s needs.
For example, let’s say your group’s healer goes down during a boss battle. In many games, it would be impossible to recover at this point. However, you were prepared for just such a situation! You swap your two-handed sword out right in the middle of combat for a restoration staff, which activates your second hotbar (where you’ve cleverly slotted some healing abilities). Now, you can keep the party going.
Nawet taki „dps” będzie posiadał pasek z supportowymi umiejętnościami, ale dopiero wtedy, kiedy zmieni swój oręż na bardziej odpowiedni (w tym wypadku Restoration Staff).
Podobne rozwiązanie mamy np. w Guild Wars 2, choć tam automatycznie – każda postać – ma w swoim zapasie pewne „supportowe” umiejętności. Tam również nie ma jako takiego Healera. Ciekawe, że coraz więcej gier rezygnuje z podziału na role i daje graczom pełną gammę umiejętności. To jak? Pasuje wam taka gra? Czy wolicie jednak normalny podział i normalną zabawę?
Więcej informacji o tym systemie, jak również o dungeonach i mechanice potworów w najnowszym wpisie - TUTAJ.
guru