A my nadal nie wiemy, jak będą wyglądać kluczowe systemy w Diablo 4...

Dodany przez guru około 5 lat temu
13 4369
A my nadal nie wiemy, jak będą wyglądać kluczowe systemy w Diablo 4...

Nie minęły jeszcze trzy tygodnie od BlizzConu, a my dostaliśmy kolejny obszerny komunikat dotyczący Diablo 4. Jeśli tak ma wyglądać dalsza „współpraca” producentów i społeczności, to rzeczywiście D4 może być bardzo dobry tytułem. 

Ale do rzeczy. 

List od Pana Davida Kima (Główny Projektant Systemów) zawiera trochę ogólników, trochę lania wody (bez urazy), trochę obietnic, ale też kilka ciekawych fragmentów. 

Martwi nas jednak to, że wciąż nie zdecydowano o ostatecznym wyglądzie kluczowych dla D4 elementów. "Szukamy", "planujemy", "nie zdecydowaliśmy jeszcze". 

System generowania przedmiotów

Szukamy sposobów zwiększenia różnorodności afiksów tak, by pozostawały interesujące, rewolucjonizowały wasz styl gry, ale jednocześnie zapewniały swobodę w wyborze sprzętu – aby gracze nie czuli się zmuszeni do poszukiwania gotowych konfiguracji w Internecie.

Tryb wyboru

Interfejs w demie pokazanym na BlizzConie mógł prowadzić do błędnych wniosków, że w Diablo IV zdolności będą blokowane w określonych miejscach. Tak jak wiele rzeczy w demie, interfejs użytkownika nie został jeszcze w pełni ukończony. Planujemy zapewnić swobodne przypisywanie i wybieranie zdolności – ich wybór i rozlokowanie będą całkowicie otwarte dla wszystkich graczy.

Ewoluujące podziemia

Często pytaliście o to czym różnią się ewoluujące podziemia od Szczelin. W ewoluujących podziemiach będziecie stawiać czoła coraz trudniejszym wyzwaniom, rosnącym dzięki afiksom podziemi. Większość podziemi będzie częścią świata gry, dzięki czemu gracze zawczasu będą mogli domyślić się rodzajów potworów, wydarzeń i stylu podziemi. Dzięki tej wiedzy jak i wyświetleniu afiksów podziemi na kluczu, gracze będą mogli ustalić strategię zanim jeszcze wejdą do środka. Na tym właśnie polega największa różnica w stosunku do Szczelin z Diablo III: ewoluujące podziemia zapewniają elementy strategiczne i umożliwiają ułożenie planu jeszcze przed rozpoczęciem ich.

Ostateczny system progresu postaci

Nie zdecydowaliśmy jeszcze czy system awansu postaci będzie ograniczony czy nieograniczony. Rozważamy plusy oraz minusy obu rozwiązań i jesteśmy ciekawi waszej opinii na ten temat. Istnieją uzasadnione obawy, że system nieskończony prędzej czy później przyćmi inne źródła potęgi. Jednakże zarówno w ograniczonym i nieograniczonym systemie awansu możemy kontrolować ilość mocy, którą zapewnia. 

Przykład: załóżmy, że chodzi nam o tysiące godzin gry... te tysiące godzin gry możemy powiązać z ograniczonym systemem, który daje 1 000 000 razy więcej mocy niż nieograniczony system, w którym w ogóle nie będzie możliwe osiągnięcie takiego poziomu potęgi.

Najbardziej interesujący, naszym zdaniem, jest oczywiście system rozwoju postaci. Blizzard nie zdecydował jeszcze, czy zaimplementuje „level cap” czy pozwoli na nieograniczony dostęp, ale nasza opinia  - tzw. opinia społeczności graczy – może mieć kolosalne znaczenie. Osobiście nienawidzę Paragonów z D3 i mam nadzieję, że czegoś takiego nie będzie w Diablo 4. Bezsensowne farmienie kolejnych poziomów (bez żadnego celu) nie zachęca do gry. 

Kolejne miesiące wydają się więc kluczowe dla przyszłości Diablo 4. Oby Blizzard podjął dobre decyzje. 

Pełną treść listu znajdziecie TUTAJ


13 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube