Age of Titan: Zapowiedź. Postacie, fabuła itp...

Missing

Age of Titan. Wielkie nadzieje, wielkie plany... i wciąż wielka niewiadoma. Z tygodnia na tydzień, wiemy jednak coraz więcej. Po opublikowaniu pierwszy screenów z gry, przyszedł czas na zajęcie się pozostałymi mechanizmami gry, w tym klasami postaci, miejscem akcji, fabułą oraz walkami PvP. Zapraszam do mojej zapowiedzi Age of Titan.

Age of Titan

Ja, ty, on... czyli postacie i rasy

Swoją zabawę z Age of Titan, rozpoczniemy od wyboru jednej z trzech grywalnych ras. Będą to:

  • Ludzie
  • Elfy
  • Tytani

Ludzie to mieszanka wszystkich ras, z największym balansem umiejętności i statystyk. Ich wygląd nie odbiega od tego, co znamy z innych MMORPG’ów. Są to średniej budowy i długości ssaki, „ubrani” w ciekawe zbroje i przedmioty. Jest to chciwa, choć pokojowo nastawiona rasa.

Elfy to szlachetny gatunek, obdarzony nadzwyczajną mądrością i inteligencją. Ich życie zawsze opierało się na harmonii z naturą, więc i tym razem nie może być inaczej. Ich znakiem rozpoznawczym są odstające uszy, szczupła, wysoka sylwetka, (zazwyczaj) blond włosy oraz piękne, niebieskie oczy.

Tytani to najbardziej brutalna, brzydka, ale... najciekawsza rasa ze wszystkich. Jest to skrzyżowanie... hmm, człowieka z orkiem. Ich ogromna siła budzi strach we wszystkich, ale jak każdy gatunek, i Tytani posiadają widoczne wady. Ich moc bierze się z siły fizycznej, a wobec magii są prawie bezsilni.

Postacie

Klas postaci ma być cztery:

  • Berserker
  • Marksman
  • Elementalist
  • Conjurer

Nie znamy szczegółów, ale łatwo się domyślić, co każda klasa będzie robiła. Berserker skupi się na zadawaniu obrażeń wręcz (lub tankowaniu), Marksman prawdopodobnie będzie atakował z dystansu, Elementalist to typowy mag, a Conjurer to healer, buffer, supporter.

Kulturalnie... czyli fabuła i historia

Fabuła

Fabuła Age of Titan jest tak denna, tak głupia i tak przewidywalna, że naprawdę szkoda o niej pisać. Niestety, 99% gier nastawionych na hack’n’slash’ową rozgrywkę, nie posiada fajnie opowiedzianej hisorii. Nie inaczej jest tym razem. Dawno, dawno temu, kiedy światem rządzili Tytani, bogowie z Olimpu wraz z Ludźmi zbuntowali się wobec tyrani i zgładzili prawie wszystkich „Titans”. Przy życiu pozostał tylko jeden osobnik, który po kilku tysiącach lat został uwolniony przez złego czarnoksiężnika, by znów mordować, czynić zło i niszczyć świat. Tutaj pojawiamy się my – przedstawiciele dobra. Ruszamy w dalekie zakątki świata, by uratować nasz świat od złych mocy.

Podróż za jeden uśmiech... czyli mapy i miejsca

Miejsca

Główny wątek Age of Titan kręci się wokół mitologii greckiej, jednak nie oznacza to, że cały czas spędzimy na ziemiach potomków Heraklesa. WRĘCZ PRZECIWNIE. Odwiedzimy Egipt, starożytne Chiny, (podwodną) Atlantydę... a nawet Olimp. Każde miejsce ma różnic się od siebie środowiskiem, kulturą i stylem budowli. Pamiętacie Titan Quest? Tam było podobnie. Najpierw byliśmy w Grecji, by w kolejnych aktach przemierzać Azję, Babilon, Piramidy itp. Jak widać, Age of Titan korzysta nie tylko z serii Diablo, ale też TQ.

W tym momencie warto wspomnieć... o systemie latania. Do niektórych miejscówek (m.in. wysepce na środku oceanu), dostaniemy się tylko drogą powietrzną, więc pomoc „latających” kolegów będzie niezbędna.

Zaj%$ go, ku$%#... czyli walka PvP

PvP

Age of Titan ma – raz na zawsze – skończyć ze statycznym PvP. Wydawać by się mogło, że widok z góry nie pomaga dynamicznej walce. Nic bardziej mylnego. Będziemy mogli blokować, unikać, a nawet... SKAKAĆ. Uzupełnieniem tego elementu mają być specjalne umiejętności, obniżające obronę, oszałamiające, zmniejszające prędkość i trujące. Nieźle.

W grze będzie istnieć 8 trybów walki:

  • 1on1
  • Tribe War
  • Nation War
  • Faction War
  • Killing Grounds
  • Territorial War
  • Battle Ground
  • Titan Resistance (???)

Każdy fan MMORPG’ów, wie na czym polegają te funkcje, więc nie ma sensu przypominać tego po raz kolejny. Pragnę tylko dodać, że podczas Tribal War, lider gildii będzie mógł sprzymierzyć się z inną grupą, by razem bronić swojego terytorium.

Behind the Scenes... czyli grafika i ciekawostki

Grafika

Po zaprezentowanych screenach, wielu z was oczekiwało mroczniejszej i bardziej dojrzałej grafiki, a nie kolejnego klona Battle of the Immortals. Chcę Was jednak przekonać, że wcale tak nie jest, a Age of Titan prezentuje się znacznie bardziej okazale. Być może i oprawa graficzna jest kolorowa, jest kreskówkowa, ale jest też znacznie bardziej funkcjonalna. W zależności od pory dnia, nasłonecznienie i układ chmur mają się zmieniać. To samo dotyczy efektu deszczu, śniegu... i mgły. Różnica czasu, klimat i roślinność mają też odpowiadać miejscu, w jakim się znajdujemy. Logicznym jest, że w Egipcie trudno będzie nam spotkać deszczowe lasy, a w Chinach bezkresne pustynie.

Niezbyt wymagająca grafika sprawia, że użytkownicy (nawet kilkuletnich komputerów) bez problemu „odpalą” Age of Titan. Ważne przecież, by gra posiadała grywalność, a nie przepiękną grafikę.

Premiera Age of Titan to 2011 rok. Nie wiemy jednak, czy będzie to połowa czy końcówka roku. Dystrybutorem, wydawcą, twórcą i producentem jest studio IGG (I Got Games). Gra ukaże się w kilku językach jednocześnie. Prace nad AoT trwają od 2006 roku. Jak na razie nie wystartowała jeszcze oficjalna strona projektu.  

Zobacz także

0 komentarzy