Aion 2 wygląda super. Pierwszy gameplay-trailer oraz ekscytujące informacje!

Przed kilkoma godzinami odbył się uroczysty stream czy raczej devstream, na którym NCSoft wreszcie ujawniło czym naprawdę jest Aion 2.
Otrzymaliśmy pierwszy prawdziwy gameplay-trailer (do obejrzenia poniżej)…
… oraz wszystkie kluczowe informacje o grze, które sprawią, że Aion 2 z automatu staje się jednym z najbardziej wyczekiwanych MMORPG-ów na świecie.
Sam NCSoft twierdzi, że Aion 2 jest kompletną wersją Aion, o której zawsze marzyli, ale którą nie mogli stworzyć wcześniej (z powodu ograniczeń technologicznych).
Były rzeczy, które chcieliśmy stworzyć w tamtym czasie, ale nie mogliśmy z powodu ograniczeń technicznych. Około dziesięć lat później uwierzyliśmy, że w końcu możemy zrealizować te pomysły, co doprowadziło nas do opracowania Aion 2
Najważniejsza informacja jest taka, że Aion 2 jest tworzony i rozwijany z myślą o PC. Wersja mobilna istnieje, ale jest jakby dodatkiem do PC. “Wiele gier międzyplatformowych ma tendencję do tworzenia najpierw na urządzenia mobilne, a następnie przenoszenia ich na PC. Wersja na PC jest rdzeniem, podczas gdy wersja mobilna jest przeznaczona głównie do zewnętrznej, uzupełniającej rozgrywki”.
- Żadnego Auto-Battle czy Auto-Play!
- Akcja Aion 2 rozgrywa się 200 lat po wydarzeniach z oryginału
- Świat Aion 2 jest 36 razy większy od tego z Aion 1
- Swobodne latanie po całym świecie gry
- Będzie też podwodna walka
- Różnorakie wierzchowce
- Reaktywny system walki nastawiony na Action “niemal bez celowania” (hybryda Action Combat i niewielkiej części Tab Targeting)
- Frakcje gry Asmodian i Elyos będą rozdzielone serwerami (!!!)
- Koniec problemów z balansem frakcji na danym serwerze
- Wielkie bitwy RvR będą okresowo rozgrywać się za pomocą matchmakingu
- “Ponadto gra będzie zawierać przekraczanie wymiarów w celu inwazji na terytorium przeciwnej frakcji”
- Kreator postaci ma być mocno rozbudowany i zawierać 200+ opcji/cech
- Otrzymamy 8 klas postaci: Gladiator, Templar, Assassin, Ranger, Sorcerer, Spiritmaster, Cleric, Chanter
- Wyraźny podział na “Świętą Trójcę”
- Mnóstwo PvE: zapowiedziano 200+ takich aktywności (lochy solo, lochy dla 4 graczy, lochy dla 8 graczy, dynamiczne wydarzenia w świecie gry)
- Instancje podzielone na różne poziomy trudności
- Żadnego P2W i gacha
- Model biznesowy ma przypominać ten z Throne and Liberty (i to chyba dobrze)
- Kolejne devstreamy skupią się już na pojedynczych systemach gry
Kiedy premiera?
Koreański Focus Group Test rusza pod koniec czerwca. Premiera Aion 2 w Korei Południowej oraz na Tajwanie jest planowana na ostatni kwartał tego roku.
Wspomniano też o globalnym/anglojęzycznym wydaniu – Aion 2 pojawi się u nas w Q2 2026.

