Aion Classic wielkim sukcesem. Przez "klasyka" nikt już nie gra w zwykłą wersję
NCSoft ma wielkie powody do radości. Wypuszczenie Aion Classic okazało się strzałem w dziesiątkę.
Wystarczy spojrzeć na listę najpopularniejszych gier online w Korei Południowej. Aion Classic zajmuje siódme miejsce w rankingu, jednak drugie jeśli chodzi o gry MMO (wyżej znajduje się tylko Maple Story).
(najchętniej grane tytuły między 11 listopada a 17 listopada – Aion Classic wystartował 10 listopada)
Jeszcze lepiej wyglądają statystyki dotyczące liczby graczy. Praktycznie każdy klasyczny serwer pęka w szwach, znajdując się na granicy dostępnej pojemności.
Liczba graczy online na godzinę 22:54 czasu koreańskiego:
- Israphel - 11484/ 12000
- Nezekan - 10733/ 12000
- Zikel - 9520/ 10000
Porównajcie to z wynikami zwykłej wersji Aion. Prawdziwa przepaść. Aion Classic generuje nawet 95% więcej zainteresowania niż poprzednik.
- Sanctum - 461 / 6500
- Pandaemonium - 569 / 6500
- Reshanta - 534 / 7000
- Poeta - 173 / 6500
- Ishalgen - 210 / 6500
- Siel - 1098 / 6500
Widocznie Koreańczykom nie przeszkadza nawet model Pay-To-Play w Aion Classic. Niby muszą płacić miesięczny haracz, przepraszam, abonament, ale przynajmniej mają pewność, że w grze nie znajdzie się żaden element P2W.
Niestety wciąż nie wiadomo, czy Aion Classic trafi do Europy. Niby GameForge jest zainteresowane taką wersją, ale nic nie zostało jeszcze potwierdzone.