Ana z Overwatch zdecydowanie namiesza w Heroes of the Storm
Najnowsza postać, która już za tydzień pojawi się w Heroes of the Storm, jest już dostępna na serwerach testowych. Jako członek-założyciel Overwatch i jeden z najlepszych snajperów na świecie, Ana Amari wykorzystuje swoje umiejętności, aby bronić niewinnych. Gdy straciła oko w ataku, słuch po niej zaginął, ale teraz poczucie obowiązku popchnęło ją z powrotem do walki. Tak przynajmniej brzmi oficjalny opis postaci. My zaś przejdźmy do konkretów.
Jej zdolność pasywna (cecha D) sprawia, że ataki Any zatruwają przeciwników (budowle nie). Efekt ten kumuluje się do pięciu razy, dzięki czemu nasza snajperka może zadać spore obrażenia. Umiejętność Q to zapowiedziany skillshot leczący. Pani Amari trafia pierwszego sojusznika i przywraca mu 250 punktów zdrowia. Sporo.
Ciekawiej zaś zapowiada się zdolność W, czyli Granat Biotyczny. Trafieni bohaterowie sojuszniczy zostają uleczeni i odzyskują 175 pkt. zdrowia, a skuteczność otrzymywanego przez nich leczenia wzrasta o 25% na 3 sek. Trafieni przeciwnicy otrzymują 60 pkt. obrażeń, a skuteczność otrzymywanego przez nich leczenia spada o 100% na 2 sek. Jestem przekonany, że efekt redukcji leczenia o 100% zostanie osłabiony po wyjściu postaci. Obawiam się, że zwyczajnie byłaby to zbyt potężna zabawka w HotS-ie.
Ana otrzymała również charakterystyczną Strzałkę Usypiająca jako atak pod E. Jak nazwa wskazuje, trafiony cel zapada w sen na 3 sekundy. Pierwsze obrażenia po upływie 0,5 sekundy wybudzą wroga, więc nie trzeba się martwić o ewentualne zaspanie.
Co zaś się tyczy superzdolności Any. Pierwsza to Nanowzmocnienie, które daje ogromny bonus dla magów. Przywraca bowiem manę, a przez 8 sekund wybrany sojusznik zadaje 30% większe obrażenia magiczne. Dodatkowo czasy odnowienia jego zdolności podstawowych upływają o 150% szybciej. Na szczęście nie da się użyć tej zdolności na Anie.
Druga superzdolność to zupełna nowość, bowiem nie pojawiła się u oryginalnej Any z Overwatch. Oko Horusa sprawia, że pani Amari przyjmuje pozycję snajperską, dzięki czemu może wystrzeliwać wyspecjalizowane pociski (maksymalnie 8) o nieograniczonym zasięgu. Pociski trafiają pierwszego bohatera (sojusznika lub wroga) lub pierwszą wrogą budowlę na swojej drodze. Sojusznicy odzyskują 300 pkt. zdrowia, a wrogowie otrzymują 175 pkt. obrażeń. Obrażenia zadawane budowlom są zmniejszone o 50%, a podczas trwania umiejętności bohaterka nie może się ruszać.
Pełen opis Any znajdziecie tutaj. Ze swojej strony dodam, że na pewno ją kupię. Zapowiada się bowiem naprawdę ciekawie.