Badanie graczy w gry wideo

Hej, potrzebujemy Waszej pomocy! Robimy (Instytut Psychiatrii i Neurologii) badanie wśród graczy w gry wideo. Został nam jeszcze miesiąc a musimy zebrać 500 ankiet. Chcielibyśmy prosić was o pomoc i wypełnienie kwestionariusza.
*
Jeśli masz 18-25 lat, grałeś/aś w gry wideo przynajmniej raz w ostatnim tygodniu, i wiesz co to gry typu Pay2Win, wypełnij proszę ankietę.
*
Badanie trwa nie więcej niż 7 minut. To naprawdę niewiele, a możecie przyczynić się do rozwoju nauki.
*
https://www.surveymonkey.com/r/Pay2Win

Myślałem że to ankieta o P2w grach a to jakiś syf z podwórka dla nastolatków

3lajki

Dziękuję za konstruktywną odpowiedź.

Nie ma sprawy. Było tu wiele ankiet ale większość była na temat. Tutaj nie dość że nie na temat to jeszcze pytania z kosmosu. Tacy ludzie później robią jakieś statystyki, wyświetlają to w TV i nagle okazuje się że świat się rozpada.

1lajk

A ja z chęcią bym ankietę wypełnił… ale już pierwsze pytanie na temat mnie odrzuciło.

" Czy grał/a Pan/Pani w gry wideo online lub offline (w tym w gry typu Pay2Win) przynajmniej jeden raz w ciągu ostatniego tygodnia?" - czyli przepraszam, o jakie gry chodzi? Bo zagłosuję na tak, a potem ktoś wstawi “99% ankietowanych gra w gry p2w”. Po za tym całe pytanie jest źle skonstruowane - gry wideo online lub offline… czyli wszystkie? xD I nie trzeba dodawać tego “w tym gry p2w” :slight_smile:

Po za tym nie zgadzam się z pańską definicją “p2w”, bo pod pańską definicją p2w pasują w zasadzie wszystkie gry z mikropłatnościami. Kupisz sobie mounta w wowie za 15 euro - p2w, bo inaczej musiałbyś wydać 10 silvera by kupić sobie podstawowego mounta u stajennego xD

Ba, pańska definicja ma tak poważną lukę że teoretycznie nawet gry typu League of Legends można by uznać za P2W. W końcu ty zbierasz punkty na postacie, a ja mam wszystkie od razu, co już na starcie daje mi przewagę… podczas gdy w praktyce i tak większość graczy gra głównie 2-3 postaciami. Po za tym chyba nie słyszałem jeszcze by LoL był oskarżany o P2W :stuck_out_tongue:

Chociaż w sumie patrząc jak każda jedna gra na tym forum jest oskarżana o p2w… cóż, zgaduję że znajdzie pan swoich ankieterów :slight_smile:

Temat o grach p2w a zamieszczają tytuły single player poprostu gz
Ps: odpowiedni temat to - Jak totolotek zrujnował moje życie w Fortnite

Larshi, bardzo dziękujemy za komentarz. W badaniu przyjęliśmy definicję gier typu Pay2Win jako tych, w których można dokonać zakupu/transakcji, aby poprawić swoje osiągnięcia, które zwiększają szansę na wygraną. Z Twoich doświadczeń i Twojej perspektywy może to wyglądać inaczej, jednak kierowaliśmy się definicją wykorzystywaną w międzynarodowych badaniach naukowych.

Tigerforce: Ankieta jest częścią badania naukowego pod nazwą Czynniki ryzyka rozwoju zaburzeń hazardowych wśród graczy w gry komputerowe online i offline (w tym gry typu Pay2Win). Celem badania jest zidentyfikowanie czynników ryzyka przejścia od grania w gry komputerowe online i offline (w tym gry typu Pay2Win) do grania w gry hazardowe. Jak do tej pory problem przechodzenia od aktywności polegającej na graniu w gry komputerowe do hazardu nie został dostatecznie zdiagnozowany. Dotychczasowe badania prowadzone głównie w Ameryce i Australii, wykazały jednak istnienie takiego zjawiska i podjęły próbę wyjaśnienia jego podłoża. Zdecydowanie brakuje polskich badań na ten temat. Mamy nadzieję, że uzyskane dane pozwolą na planowanie działań profilaktycznych w sposób bardziej adekwatny, odpowiadający doświadczeniom graczy w gry komputerowe i hazardowe.

Udział w ankiecie jest anonimowy, a uzyskane dane mają charakter poufny, a więc dostęp do nich będą mieli tylko badacze zaangażowani w realizację badania. Wszelkie dane objęte są tajemnicą i nie pojawią się w raporcie z badania ani w żadnej innej publikacji.

Podsumowaniem projektu będzie raport z badań uwzględniający dotychczasową wiedzę i literaturę naukową. Badanie zjawisk musi opierać się o dowody naukowe. Potoczna wiedza, własne doświadczenie i intuicje nie zawsze muszą prowadzić do obiektywnych wniosków. A na tym nam zależy najbardziej. Mamy nadzieję, że badanie pozwoli lepiej poznać zagadnienie oraz stanie się inspiracją do podejmowania dalszych działań w tym kierunku.

Jeżeli miałbyś/miałabyś ochotę podzielić się merytorycznymi uwagami lub wymienić poglądy na temat metodologii badania to zachęcam do kontaktu z koordynatorem badania dr Łukaszem Wieczorkiem (lwieczorek@ipin.edu.pl).

Wasze badania będą bardzo błędne ponieważ już na starcie widać brak wiedzy na temat gier i co to jest p2w. Czy macie jakieś źródła co to według was p2w bo z tego co zrozumiałem to zakup skina do postaci to już p2w. Jak można brać taki temat kiedy nie zna się znaczenia słowa w ankiecie? Nie pisze tego obraźliwie tylko wygląda to poważnie ale całość wygląda jakbyście dali ankietę gimnazjaliście na zaliczenie informatyki.

Należało by wpierw samemu zgłębić temat gier i p2w, jak widać nie macie o tym pojęcia. Ta ankieta wygląda jak jakiś sondaż i zbieranie danych statystycznych, a nie badanie wspomnianego przez was zagadnienia.

1lajk

Dla kogo jest ta ankieta i co w tym o P2W?
Większość pytań dotyczy hazardu i opuszczania lekcji/pracy żeby grać w gry. Pytania jak “Próbowałem/am kontrolować, ograniczyć czas grania lub całkowicie zaprzestać grania, bądź zwykle gram w gry wideo przez dłuższy czas niż początkowo zamierzałem/am” nijak się mają do tematu. Do tego zaznaczam odpowiedź, że w ciągu ostatnich 12miesięcy nie uprawiałem hazardu, a i tak muszę odpowiedzieć na kolejne 4 pytania, gdzie pytacie “ile wydałem i jakiego rodzaju hazard to był”.

To nie jest ankieta o P2W. To jest ankieta uzależnienia od gier i hazardu i to widać od pierwszych pytań. Za chwilę pojawi się w sieci rozprawka na podstawie tej ankiety, że ludzie coraz więcej czasu spędzają w grach, że cały czas myślą o nich nawet poza domem (bo i takie pytania się trafiały) i trzeba z tym walczyć.
Sprawdźcie definicję P2w i dopiero twórzcie ankietę. Wydawanie pieniędzy w grach to nie zawsze p2w. To również nie zawsze jest hazard, a w jakiś sposób udało Wam się te dwa pojęcia połączyć w jedno.

5lajków

Definicji gier typu Pay2Win jest sporo w zależności od perspektywy, którą się reprezentuje. My oparliśmy się na definicji wykorzystywanej w międzynarodowych badaniach naukowych. Oczywiście może być ona dla Ciebie nieodpowiednia jednak nie oznacza to, że jest zła bądź błędnie ujmuje badany problem. Badanie ma jeszcze komponent jakościowy podczas, którego będziemy rozmawiać właśnie na takie tematy jak trudności definicyjne zjawisk. Na interpretację wyników oraz ich opis jest jeszcze za wcześnie więc bardzo proszę o nie dyskredytowanie naszego badania. Wasza pomoc w badaniu jest nieoceniona. Dziękujemy wam za każdą odpowiedź i prosimy o wsparcie w realizacji.

Pay2Win dla graczy oznacza osiąganie ZNACZNEJ przewagi poprzez wydawanie pieniędzy. Nikt nie traktuje jako p2w mounta, która ma szybkość poruszania się o 10punktów większą niż ten, którego można odblokować w grze bez płacenia. I niestety zmuszony jestem powtórzyć swoje pytanie.Dla kogo jest ta ankieta? Są tam może ze 3 pytania o Pay2Win, reszta to jak napisałem wyżej “dotyczy hazardu i opuszczania lekcji/pracy żeby grać w gry”. Pytacie o hazard w “realu”, pytacie o to, czy całymi dniami myślę o grach, czy planuje rozgrywki w pracy/szkole, czy opuszczam zajęcia i pracę aby grać. Co tutaj o P2W?
No niestety, zawaliliście z pytaniami. Zróbcie osobną ankietę o uzależnieniu.

1lajk

Macie możliwość podesłania definicji p2w wykorzystywanej w międzynarodowych badaniach? Bo dziwię się że takie coś istnieje.

1lajk

pojszło

Jasne. Proszę o kontakt na adres mailowy podany powyżej - lwieczorek@ipin.edu.pl.
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i odpowiedzi. Nieustająco zachęcamy do wypełnienia ankiety.

“Jeśli masz 18-25 lat” - głupi przedział wiekowy jest sporo osób która gra z przedziału 20-40 i to naprawdę jest spora liczba graczy…a tak naprawdę 18-25 lat to np P2W nie odczuwa bo większość to pieniążki od rodziców na to wykorzystują :stuck_out_tongue:

4lajki

Nie gram w gry p2w :grinning:

To już któraś ankieta z rzędu która ma ustawiony stały przedział do 23/24/25 lat. W swojej ankiecie e-sportowej do magisterki ostatnim przedziałem wiekowym był przedział 28+ bodajże i ankieterów w tym wieku było na prawde sporo. Nie czuje się dyskryminowany (może lekko :)), że takich ankiet nie mogę wypełnić, tylko po prostu traci się sporo odpowiedzi zawężając przedział ankietowanych.

2lajki

Witam,
Zastanawiam się nad 2 rzeczami. Ankieta wygląda na pisaną na kolanie i na szybko oraz pod już wcześniej założoną tezę. Nie wnosi nic ani nawet nie chce pokazać “nic” ponad tę ustaloną tezę. Nie ma nic wspólnego z “badaniem” ani z “rozwojem nauki”. Kolejna kwestia - badanie wśród graczy - branie grupy ankietowanych z portalu o grach MMO - z góry narzuca nam procentowy podział odpowiedzi w pytaniach, które odbiegają od pytań badawczych. Drogi Autorze, skoro masz jeszcze miesiąc na zebranie 500 ankiet, moją radą będzie: usuń ankietę, przeczytaj lub zobacz przykładowe ankiety badawcze, a następnie rzetelnie ją przygotuj. Na upartego w 1–2 dni możesz stworzyć ciekawą i wartą uwagi ankietę badawczą. PS druga rada - zawężenie przedziału wiekowego 18-25 jest trochę strzelaniem sobie w stopę… i to z granatnika. :slight_smile:
z wyrazami szacunku,
30-letni gracz :slight_smile:

3lajki