ArcheAge War wystartował, ale to nie jest gra jakiej oczekiwaliśmy
![ArcheAge War wystartował, ale to nie jest gra jakiej oczekiwaliśmy](https://img.mmorpg.org.pl/img/upload/posts/9f76aeda-8c1a-4758-af3a-751b5bcfa2a9.png)
Dziś rano – w Korei Południowej (to ważne!!!) – miała miejsce premiera ArcheAge War. Nowego multiplatformowego MMORPG na bazie ArcheAge, który – w porównaniu do oryginału – miał być bardziej casualowy i miał skupiać się na najciekawszych elementach gry.
Po wcześniejszych screenach czy trailerach spodziewaliśmy, że dostaniemy ładnego izometrycznego MMORPG, który porzuci grind na rzecz bitwe PvP oraz efekciarskich aktywności PvE.
A dostaliśmy?
Dostaliśmy kolejnego generycznego MMORPG na urządzenia mobilne, który – chyba na siłę – został przekształcony także w wersję PC. Ze znikomą ilością klas postaci, quest-grindem, ogromem mikrotransakcji oraz automatycznymi funkcjami na czele z Auto-Playem, dzięki któremu nasza postać sama zabija potworki (bez naszego udziału).
![](https://img.mmorpg.org.pl/img/upload/editor/e9cd3037-e3b6-4aa6-9ea2-d8436fdca993.jpg)
ArcheAge War ma także wystartować na Zachodzie, ale po tym co tutaj zobaczyliśmy, hype na produkcję bardzo mocno spadł. Chyba nie tego oczekiwaliśmy po nowej grze XL Games.
Prawda?