Ashes of Creation zaoferuje 64 klasy postaci
Ashes of Creation przedstawiane jest, jako zbawiciel gatunku MMORPG. Ja tradycyjnie podchodzę do tego projektu sceptycznie. Zresztą, jak do wszystkiego, co pochodzi od małego, niezależnego studia i nagle gromadzi na Kickstarterze ogromne pieniądze. Niemniej kolejne informacje pozwalają wierzyć, że ta gra rzeczywiście namiesza.
Serwery testów „Alpha Zero” dla rodziny i przyjaciół deweloperów zostały uruchomione. Prócz tego otworzono sklepik StoreFront, w którym będzie można kupić wewnątrzgrowe dobra oraz koszulki, czy czapki. Przy okazji udostępniono cztery pakiety pre-orderowe Ashes of Creation. Ich cena waha się od 75 do 500 dolarów.
Zawierają różne łakocie, walutę gry, ale również i prawo do udziału w testach na różnym etapie produkcyjnym. Warto wspomnieć, że sama produkcja bazować ma na modelu abonamentowym. Przejdźmy teraz do klas postaci.
Na starcie każdy gracz będzie mógł wybrać jedną z ośmiu początkowych klas. Do dyspozycji mamy Fightera, Tanka, Rogue’a, Rangera, Mage’a, Summonera, Clerica oraz Barda. Jak zatem sami widzicie, nic specjalnego, ale sam wybór jest spory (lepsze to niż cztery na start…). Wraz z naszymi postępami w grze, odblokujemy możliwość wybrania drugiej klasy. I nasz wybór również sprowadzi się do zdecydowania o jednej z wyżej wymienionych ról.
Jednym słowem, decydując się na Fightera, z czasem na naszą drugą rolę ponownie możemy wybrać Fightera lub Tanka, Rogue’a, Rangera, Mage’a, Summonera, Clerica, czy Barda. Połączenie dwóch klas sprawi z kolei, że otrzymamy klasę specjalną. Przykładowo nasz Fighter-Fighter zmieni się w Weapon Mastera. W ten sposób otrzymujemy dostęp do 64 kombinacji, co zdecydowanie robi wrażenie (tabelka z rozpiską poniżej – pionowa kolumna to klasy główne, poziomy wiersz to klasy dodatkowe).
To jednak nie wszystko! Nasza główna klasa (wybierana na początku) będzie przypisana do postaci na stałe. Klasa dodatkowa z kolei będzie mogła być zmieniana. Nie zostaniemy zatem ograniczeni do Weapon Mastera. Jeśli uznamy, że Fighter-Fighter nam nie pasuje, zawsze możemy go przemienić w Fighter-Tank, co da nam Dreadnoughta. Warto jednak pamiętać, że klasa podstawowa jest stała – jeśli chcecie ją zmienić to musicie stworzyć alta.
Deweloperzy zwracają tutaj uwagę, że w Ashes of Creation klasa główna jest najważniejsza. Okazuje się bowiem, ze Fighter-Tank (Dreadnought) będzie znacząco różnił się od Tanka-Fightera (Knight). No cóż, moje zainteresowanie zostało wzbudzone…