BitCraft walczy z griefingiem systemowo – twórcy stawiają na „umiarkowaną” strategię
Studio Clockwork Laboratories opublikowało nowy wpis deweloperski dotyczący BitCraft, ich sandboxowego MMORPG, który od 21 czerwca jest dostępny we wczesnym dostępie. Mimo trudnego startu twórcy nie zwalniają tempa i wprowadzają poprawki z nowościami.
Najważniejszą z zapowiedzianych zmian jest reakcja na problem griefingu. Zamiast aktywnie ingerować w działania graczy, deweloperzy obierają strategię „umiarkowaną” – czyli wprowadzają zmiany w systemach gry, które mają zapobiegać toksycznym zachowaniom bez konieczności bezpośredniej moderacji.
To jednak nie wszystko. Z innych rzeczy, które pojawiły się w BitCraft Online:
- Usprawnienia wydajności (FPS),
- Zmiany w interfejsie (UI/UX),
- Nowe opcje personalizacji – m.in. dodatkowe kolory włosów,
- Oraz długo wyczekiwane sterowanie WASD.
Dodatkowo zespół naprawił sporą liczbę błędów, co znajdziemy dokładnie opisane na Steamie. Czy BitCraft zmierza w dobrym kierunku? Recenzje są już znacznie bardziej pozytywne, ale tłumów na serwerach nie ma. Może jednak z czasem będzie lepiej – w końcu to nadal Early Access.