Black Desert – koniec nękania i koniec jednostronnych wojen
Pearl Abyss planuje wielkie, wręcz rewolucyjne zmiany w systemie PvP w Black Desert Online.
W liście do południowokoreańskiej społeczności (TUTAJ) poruszono kwestię jednostronnych wojen, które początkowo miały być elementem sandboxowej rozgrywki BDO (silny gracz aka silna gilda pokonuje słabego gracza aka słabą gildię), ale które – na przestrzeni lat - zmieniły się w niehonorowe walki czy wręcz nękanie.
Jednostronne cierpienie innych tylko dla czyjejś zabawy można nazwać „nękaniem”. Nie sądzę, aby ani my, ani także nasi gracze chcieli sytuacji, w której osoby są zmuszane do zakończenia przygody z powodu zastraszania za pomocą jednostronnego systemu wojennego
I właśnie dlatego Pearl Abyss przekształci Black Desert w ten sposób, aby tutejsze Guild Warsy odbywały się wyłącznie za zgodą obu stron. Nie będzie już możliwości beztroskiego najeżdżania innych (zazwyczaj) słabszych grupek.
Jednostronne wypowiedzenie wojny nie rozpoczyna wojny, więc nie możesz atakować wrogich gildii. W ten sposób nie będzie możliwości jednostronnego nękania innych poszukiwaczy przygód bez poniesienia kary.
Padły też przeprosiny…
Korzystając z okazji, chcielibyśmy serdecznie przeprosić wszystkich poszukiwaczy przygód, którzy musieli przejść przez niekomfortowe i bolesne sytuacje, ponieważ zbyt późno zwlekaliśmy z rozwiązaniem tej sytuacji. Szczerze przepraszamy, że podjęcie tej decyzji trwało tak długo.
Zmiana tak delikatnego systemu jak PvP trochę zajmie (“przygotowanie aktualizacji wymaga trochę czasu”), ale Pearl Abyss jest pewne swojej decyzji i już wkrótce Black Desert stanie się innym tytułem.
Czy lepszym? Nie wiem. Czy bardziej przyjaznym nowym graczom? Na pewno.