Blade & Soul zostanie przeniesione NA NOWO na Unreal Engine 4 w czerwcu
Blade & Soul wczoraj mocno namieszało. Najpierw pojawiła się informacja, że przeniesienie gry na nowy silnik Unreal Engine 4 zostało anulowane, projekt wyrzucono do kosza i generalnie ten MMORPG nie otrzyma upgrade’u grafiki. Niedługo potem dowiedzieliśmy się, że faktycznie projekt skasowano, ale tylko po to, aby zrobić go od nowa w inny sposób. Jak to zatem ostatecznie wygląda?
Blade & Soul zostanie przeniesiony na Unreal Engine 4, ale zwyczajnie w inny sposób, niż oryginalnie planowano. Zapewniono o ulepszone szacie graficznej, która ma prezentować się jeszcze lepiej niż pierwotnie planowano. Dostaniemy nową zawartość w postaci czteroosobowych dungeonów z własnym systemem poziomów trudności.
Na czym polegać ma zatem zmiana? Oryginalnie, Blade & Soul na Unreal Engine 4 (tzw. Frontier World) koncentrował się na innej metodzie renderowania, w efekcie czego utracono charakter tego MMORPG-a. Dlatego NCsoft zdecydował się zrezygnować z tego projektu i postawić na „bloomy visual through shader supplementation and post process improvement”.
Dzięki zmianie metody działania, podobno optymalizacja Blade & Soul będzie lepsza, a także czasy wczytywania. W ramach przejścia na nowy silnik, deweloperzy szykują 9 dużych paczek z nowościami, a 3 z nich pojawią się w ciągu najbliższych miesięcy.
Warto tutaj dodać, że dzięki podjęciu tej decyzji, gracze nie utracą swoich postępów. Przejście na nowy silnik będzie miało formę zwykłej aktualizacji Blade & Soul, nie trzeba będzie ściągać osobnego klienta ani zaczynać zabawy na nowym serwerze.
Niestety, nie wiadomo, kiedy te nowości trafią do naszej wersji gry. Być może również w czerwcu, ale na ten moment informacja od NCsoft pozwala sądzić, że przesiadka na Unreal Engine 4 najpierw nastąpi w regionie Korei Południowej. Mogę się jednak mylić i już w te wakacje wszyscy będziemy mogli zobaczyć Blade & Soul w nowej odsłonie.
Na dole znajdziecie porównanie starej wersji Unreal Engine 4 z nową, nadchodzącą.