Blizzard na szczycie. WoW, Diablo i Overwatch zyskały 14 milionów nowych graczy
Blizzard ma powody do świętowania. Najnowszy raport finansowy (za Q4 2022) pokazuje czarno na białym, że ostatnie miesiące były dla “Zamieci” rekordowe.
Jeszcze nigdy, w tak krótkim czasie, Blizzard nie zgromadził tylu nowych (aktywnych) graczy. Liczba MAU (Monthly Active Users) zwiększyła się z 31 do 45 milionów.
- 38M w Q1 2018
- 37M w Q2 2018
- 37M w Q3 2018
- 35M w Q4 2018
- 32M w Q1 2019
- 32M w Q2 2019
- 33M w Q3 2019
- 32M w Q4 2019
- 32M w Q1 2020
- 32M w Q2 2020
- 30M w Q3 2020
- 29M w Q4 2020
- 27M w Q1 2021
- 26M w Q2 2021
- 26M w Q3 2021
- 24M w Q4 2021
- 22M w Q1 2022
- 27M w Q2 2022
- 31M w Q3 2022
- 45M w Q4 2022
Oczywiście na te imponujące wyniki złożyło się kilka czynników, a ściślej mówiąc kilka dużych premier, których byliśmy świadkami w ostatnich miesiącach: najpierw Diablo Immortal, World of Warcraft Lich King Classic, Overwatch 2 i wreszcie World of Warcraft: Dragonflight.
To wszystko przełożyło się także na wielki wzrost przychodów (+90% rok do roku).
Zdobywając 14 milionów rocznych użytkowników miesięcznie, Blizzard odnotował najwyższą jak dotąd kwartalną liczbę przychodów netto, napędzaną silnym wzrostem Warcraft i ożywieniem franczyz Overwatch i Diablo – z których każda przyniosła ponad 100 milionów dolarów.
Overwatch 2 notuje najlepsze wyniki w historii serii, World of Warcraft zanotował “znaczy wzrost” (pomimo tego że w pre-orderach Dragonflight sprzedał się gorzej niż Shadowlands), z kolei Diablo Immortal “stabilnie” trzyma się na nogach.
A pamiętajcie, że przed nami premiera Diablo 4, która powinna jeszcze bardziej napędzić wyniki firmy.