Blizzardowi przybyło 5 milionów graczy...

Dodany przez guru ponad rok temu
15 4573
Blizzardowi przybyło 5 milionów graczy...

Właśnie pojawił się nowy raport finansowy Activision-Blizzard (my rzecz jasna skupimy się tylko na Blizzardzie), który jest słodko-gorzki dla twórców World of Warcraft, Diablo, Overwatch i Hearthstone.

Słodki dlatego, że po regularnych spadkach – które zaczęły się jeszcze w 2018 roku – “Zamieć” wreszcie zyskała graczy.

W drugim kwartale 2022 r., miesięczna liczba aktywnych użytkowników (tzw. MAU) wzrosła z 22 do 27 milionów. Główna w tym jednak zasługa Diablo Immortal, które pomimo obecności P2W, zyskuje coraz większą popularność (ostatnie dane mówią o 30 milionach).

  • 38M w Q1 2018
  • 37M w Q2 2018
  • 37M w Q3 2018
  • 35M w Q4 2018
  • 32M w Q1 2019
  • 32M w Q2 2019
  • 33M w Q3 2019
  • 32M w Q4 2019
  • 32M w Q1 2020
  • 32M w Q2 2020
  • 30M w Q3 2020
  • 29M w Q4 2020
  • 27M w Q1 2021
  • 26M w Q2 2021
  • 26M w Q3 2021
  • 24M w Q4 2021
  • 22M w Q1 2022
  • 27M w Q2 2022

W gorszej kondycji znajdują się finanse Blizzarda, które spadły rok do roku o 7,4%. W drugim kwartale 2021 r. Było to 433 mln dolarów, teraz 401 mln dolarów.

Blizzard ma jednak asy w rękawie. Zbliżające się premiery World of Warcraft: Wrath of Lich King Classic, World of Warcraft: Dragonflight oraz Overwatch 2 powinny odwrócić trend i zapewnić “Zamieci” mnóstwo graczy i mnóstwo pieniędzy.

Nie przypominam sobie drugiego tak “napakowanego” okresu w historii Blizzarda.

Z innych ciekawostek: 

  • Połowa graczy Diablo Immortal nigdy nie bawiła się wcześniej w gry Blizzarda
  • Potwierdzono, że Diablo 4 ma wyjść w 2023 roku (z cross-playem i cross-progresją)
  • Premiera Overwatch 2 także nie uległa zmianie: do gry wejdziemy na początku października
  • Dopiero w następnym raporcie otrzymamy pełny obraz tego, jak poradził sobie Diablo Immortal (aktualny raport uwzględnił tylko pierwsze tygodnie bez chińskiego wydania)

Cały raport znajdziecie TUTAJ.


15 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube