Blizzardowi przybyło 5 milionów graczy...
Właśnie pojawił się nowy raport finansowy Activision-Blizzard (my rzecz jasna skupimy się tylko na Blizzardzie), który jest słodko-gorzki dla twórców World of Warcraft, Diablo, Overwatch i Hearthstone.
Słodki dlatego, że po regularnych spadkach – które zaczęły się jeszcze w 2018 roku – “Zamieć” wreszcie zyskała graczy.
W drugim kwartale 2022 r., miesięczna liczba aktywnych użytkowników (tzw. MAU) wzrosła z 22 do 27 milionów. Główna w tym jednak zasługa Diablo Immortal, które pomimo obecności P2W, zyskuje coraz większą popularność (ostatnie dane mówią o 30 milionach).
- 38M w Q1 2018
- 37M w Q2 2018
- 37M w Q3 2018
- 35M w Q4 2018
- 32M w Q1 2019
- 32M w Q2 2019
- 33M w Q3 2019
- 32M w Q4 2019
- 32M w Q1 2020
- 32M w Q2 2020
- 30M w Q3 2020
- 29M w Q4 2020
- 27M w Q1 2021
- 26M w Q2 2021
- 26M w Q3 2021
- 24M w Q4 2021
- 22M w Q1 2022
- 27M w Q2 2022
W gorszej kondycji znajdują się finanse Blizzarda, które spadły rok do roku o 7,4%. W drugim kwartale 2021 r. Było to 433 mln dolarów, teraz 401 mln dolarów.
Blizzard ma jednak asy w rękawie. Zbliżające się premiery World of Warcraft: Wrath of Lich King Classic, World of Warcraft: Dragonflight oraz Overwatch 2 powinny odwrócić trend i zapewnić “Zamieci” mnóstwo graczy i mnóstwo pieniędzy.
Nie przypominam sobie drugiego tak “napakowanego” okresu w historii Blizzarda.
Z innych ciekawostek:
- Połowa graczy Diablo Immortal nigdy nie bawiła się wcześniej w gry Blizzarda
- Potwierdzono, że Diablo 4 ma wyjść w 2023 roku (z cross-playem i cross-progresją)
- Premiera Overwatch 2 także nie uległa zmianie: do gry wejdziemy na początku października
- Dopiero w następnym raporcie otrzymamy pełny obraz tego, jak poradził sobie Diablo Immortal (aktualny raport uwzględnił tylko pierwsze tygodnie bez chińskiego wydania)
Cały raport znajdziecie TUTAJ.