Blue Protocol zaliczyło dobry start, ale gra jest też krytykowana

A więc tak: w czwartek miała miejsce premiera Blue Protocol: Star Resonance. Duży hype związany ze startem przełożył się na dużo graczy.
Na samym Steamie osiągnęliśmy 90 tysięcy równoczesnych graczy, ale z wersjami mobilnymi mogłoby to być kilka razy więcej osób.
Nie jest to oczywiście rekordowy wynik dla gry MMO na Steamie (Lost Ark, New World, Throne and Liberty oraz Final Fantasy XIV gromadziły więcej osób), ale na pewno Blue Protocol jest w czołówce.

Niestety, liczby to nie wszystko. Sam Blue Protocol: Star Resonance jest też krytykowany przez fanów MMO (obecnie Blue Protocol ma tylko 47% pozytywnych recenzji na Steamie).
Chwalona jest bardzo ładna grafika anime, feeling walki, personalizacja postaci, sporo aktywności poza PvE z mini-gierkami oraz pewnego rodzaju casualowość/przystępność produkcji, gdzie nawet osoby spoza MMO mogą się tutaj odnaleźć.
A minusy?
- Fabuła to „Press F to Skip”
- Zero angażująca fabuła polegająca na chodzeniu od NPC do NPC i patrzeniu na głupie cut-scenki
- Niestety widać, że Chińczycy najpierw zrobili z tego mobilną grę, a potem dokoptowali PC
- Funkcja Auto Hunt/Auto Battle
- Lokacje strasznie biedne, puste i bez życia
- Brak serwerów EU
- Nieintuicyjny interfejs dla PC
- Optymalizacja, która wciąż pozostawia wiele do życzenia
- Zawartość time-gate, gdzie dopiero po jakimś czasie uzyskamy dostęp do kolejnego contentu
- Mnóstwo różnych walut, pseudo-walut, czuć już sporą zależność od farmienia lub zakupów
- Cenzura (wersja japońska była bardziej odważna pod względem estetyki)
- Gacha
To, co się powtarza w wielu wpisać to fakt, że Blue Protocol wyszedł… za późno. Gra przegapiła swoją szansę, swoje okienko i teraz nie robi już takiego wrażenia jak jeszcze kilka lat temu. Szczególnie po wtopie w Japonii oraz tym, że Chińczycy kupując prawa do marki, przebudowali rozgrywkę (część zmian wyszła na plus, inne na minus).
A jak jest wasza ocena Blue Protocol?
Zagracie TUTAJ.


