Broken Ranks startuje za dwa dni. Tak wygląda system walki w tym MMO
Jako że do premiery Broken Ranks zostały tylko dwa dni (25 stycznia, 17:00 czasu polskiego), czas przyjrzeć się prawdopodobnie najważniejszemu systemowi gry.
Czyli systemowi walki, który kompletnie różni się od tego, co widzimy w innych grach MMO.
Niby Broken Ranks korzysta z walki turowej, ale jest to coś większego, lepszego, bardziej zaawansowanego niż standardowe “twoja kolej, moja kolej”.
Filmy instruktażowe:
System ten jest połączeniem rozgrywki taktycznej i zręcznościowej. Musisz wykazać się umiejętnością szybkiego reagowania, przewidywania ruchów przeciwnika, a także planowania własnych działań. Walka podzielona jest na rundy, a na początku każdej z nich macie 10 sekund na wybranie odpowiednich umiejętności i przydzielenie im punktów akcji - żaden przeciwnik nie będzie cierpliwie czekał aż się namyślisz ;)
W walce każde działanie kosztuje punkty akcji, których podstawowo do dyspozycji macie 12. Punkty możecie rozdzielić na atak oraz różne strefy obrony. Po minięciu wspomnianych 10-ciu sekund, postaci wykonują swoje ruchy, a runda dobiega końca.
Im więcej punktów akcji rozdysponujesz pomiędzy atakami lub obroną, tym większa szansa na powodzenie akcji, ale jednak nie na ilość zadawanych obrażeń. W kolejnej rundzie, w razie potrzeby, możesz zmodyfikować swoją taktykę (wciąż macie do dyspozycji 12 punktów akcji).
Obrona:
Dzięki obronie masz szansę uniknąć ataków skierowanych w twoją stronę. Wyróżniamy trzy strefy obrony:
- wręcz,
- dystansową,
- mentalną (uroki).
Można przydzielić maksymalnie 5 punktów akcji w daną strefę obrony (pamiętajcie, że łącznie, bazowo macie ich 12 - zarówno na atak, jak i obronę). Oczywiście od rodzaju przeciwnika i twojego wyczucia zależy czy np. większe zagrożenie stanowią jego ataki dystansowe, uroki czy te wręcz.
Atak:
Można ustawić maksymalnie 5 ataków na rundę. W panelu walki do dyspozycji jest pięć kółek, w których do ustawienia jest po jednym ataku spośród zestawu swoich umiejętności (podstawowych lub klasowych). Następnie trzeba przydzielić do nich określoną ilość punktów akcji (maksymalnie 5 na jeden atak).
Żeby wyprowadzić atak, musisz przydzielić mu przynajmniej 1 punkt akcji. Im więcej punktów przydzielisz, tym większa szansa na powodzenie ataku (wiele zależy też od ilości punktów, jakie przeciwnik rozdysponował na obronę, jego statystyk oraz poziomu).
Walka kończy się w momencie śmierci ostatniego członka drużyny lub po ucieczce którejś ze stron. Umiejętność ucieczki przypisana jest do każdej klasy postaci, w ramach zestawu umiejętności podstawowych.
A czy Broken Ranks posiada PvP? Owszem, ale jest ono opcjonalne i wyznaczone tylko dla specjalnych miejscówek.
Po więcej szczegółów dotyczących systemu walki zapraszamy TUTAJ.