Chcecie odblokować płatne rzeczy w Roblox za darmo? Obejrzyjcie reklamę w grze!

Dodany przez PefriX dzień temu
1 587
Chcecie odblokować płatne rzeczy w Roblox za darmo? Obejrzyjcie reklamę w grze!

Raz na jakiś czas piszę o Roblox ze względu na to, co dzieje się na tej platformie. W końcu jest ona niezwykle popularna wśród młodszych graczy i zdarza się, że wytycza pewne trendy. Jej twórcy regularnie testują rozmaite (często kontrowersyjne!) rozwiązania, które mogą (ale na szczęście nie muszą!) wpłynąć na cały rynek gier. Co tym razem wymyślili?

Reklamy w grze we współpracy z Google.

Temat nie jest nowy i powraca jak bumerang. Pojawia się zarówno w grach single-player, jak i sieciowych tytułach. Jak to wygląda w przypadku Roblox? Twórcy postanowili otworzyć swoją platformę na reklamodawców, którzy mogą wykupić przestrzeń reklamową, aby wyświetlać swoje produkty młodszym graczom. Komu konkretnie? Tym osobom, które chcą otrzymać tymczasowy (w niektórych przypadkach stały) dostęp do płatnej zawartości Roblox za darmo!

Jeśli nie macie ochoty płacić walutą premium za atrakcje/przedmioty w Roblox, to możecie obejrzeć 30-sekundowe reklamy wideo i wtedy na ograniczony czas możecie korzystać z konkretnych rzeczy. Ewentualnie dostaniecie garść waluty premium w nagrodę. To wszystko jest o tyle „zabawne”, że w 2023 roku firma zobowiązała się do ukrycia reklam przed graczami poniżej 13 roku życia. Do tego mieli zaniechać promowania kryptowalut, akcji charytatywnych i innych rzeczy wśród najmłodszych. Wygląda więc na to, że wspomniane reklamy będą dostępne od 14 roku życia, ale kto ich tam wie.

Warto tutaj zaznaczyć, że oglądanie reklam wideo, aby odblokować dostęp do jakiejś zawartości, również nie jest niczym nowym. Aplikacje mobilne często stosują podobne rozwiązanie, jeśli użytkownik nie chce za nie zapłacić. Wtedy wersja „darmowa” zalana jest tego typu reklamami, które trzeba odhaczyć, aby móc korzystać z programu/gry. Najwidoczniej Roblox uznał, że pomysł ten sprawdzi się również tam. Firma nie chce na tym poprzestać, ponieważ w planach są wirtualne, immersyjne bilbordy oraz inne formy reklamy. Wszystko z kolei we współpracy z Google.

Pozostaje trzymać kciuki, aby pomysł ten ostatecznie nie wypalił i inne studia nie uznały go, za coś idealnego do swojej gry sieciowej/MMO. Chociaż kto wie? Może niektórym spodobałoby się coś takiego i jest to jakiś sposób na lepszą monetyzację? Sami oceńcie!


1 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube