Co dalej z Corepunk? Kiedy kolejne testy? Nowy komunikat
Po prostu przeczytajcie…
(pełny komunikat znajduje się TUTAJ, my publikujemy jedynie najważniejsze fragmenty)
30 września zakończyliśmy nasz pierwszy test i z radością informujemy, że zakończył się on sukcesem. Wiele błędów, które napotkaliście, było nam już znanych i mamy za zadanie zająć się nimi w następnej rundzie. Z technicznego punktu widzenia dobrze było zobaczyć, jak gra działała bez znaczących spadków klatek. Aktywnie pracujemy nad zapewnieniem jeszcze płynniejszej obsługi w nadchodzących testach.
Najważniejszym wnioskiem z Waszych opinii był wciągający charakter świata Corepunk. Dobrze jest wiedzieć, że nasze wysiłki w tworzeniu bogatej atmosfery przypadły do gustu wielu z Was. Zauważyliśmy jednak pewne elementy, takie jak ograniczona zawartość, wpływające na równowagę gry i zakłócające płynność gry. Naprawimy to w nadchodzących aktualizacjach, rozszerzając zawartość do testowania.
Najważniejszym punktem opinii była nawigacja po misjach. Chociaż wierzymy, że bezpośrednie znaczniki zadań mogą odebrać sens eksploracji, chcemy ulepszyć strukturę zadań i dla przejrzystości dodamy do mapy bardziej ogólne znaczniki i nazwy stref.
Piękno gier MMO polega na tym, że każdy gracz wnosi swój własny styl. Nasz świat jest przeznaczony do eksploracji i czasami pominięcie jednego lub dwóch NPCów jest częścią przygody. Spotkanie niespodziewanej postaci na odludziu powinno sprawiać wrażenie wyjątkowego wydarzenia. Naszym celem jest prawdziwy świat, w którym gracze wybierają tempo.
Jednak widzieliśmy, że gra solo była większym wyzwaniem, niż chcieliśmy. Corepunk jest przeznaczony zarówno dla graczy indywidualnych, jak i grupowych. Istnieją wyznaczone pasywne drzewa talentów dla graczy solo. Widzimy jednak, że aby poprawić to doświadczenie, potrzebne są pewne poprawki w balansie.
Chcieliśmy wspomnieć, że był to nasz pierwszy test. Jednak podstawowa pętla rozgrywki pozostanie mniej więcej taka sama – będzie wymagająca, ale nie hardkorowa. Idąc dalej, Corepunk będzie stale ewoluować, a każda faza testowania będzie miała na celu dalsze udoskonalanie gry.
Przygotowujemy się już do kolejnego testu, który odbędzie się pod koniec października i nie możemy się doczekać, aż będziemy mogli powitać jeszcze większą liczbę Was, którzy podzielą się spostrzeżeniami.
W skrócie:
- Weekendowy test zakończył się sukcesem
- Większość błędów była już znana deweloperom
- Rozgrywka solo zostanie poprawiona (lepiej zbalansowana)
- Trzon gry pozostanie jednak bez zmian, będzie wymagający, ale nie hardkorowy
- Pod koniec października odbędzie się kolejny test (z większą liczbą osób)