Co dalej z Neverwinter, Star Trek Online i Champions Online?
Co prawda już kilka tygodni temu padło zapewnienie, że w/w tytuły nie zostaną zamknięte, jednak dopiero po wczorajszym devstreamie fani Neverwinter, Star Trek Online oraz Champions Online mogą odetchnąć z ulgą.
Potwierdzono tam, że DECA Games (nowy opiekun gier – znany chociażby z Realm of the Mad God) rozbuduje zespół i sprawi, że “więcej osób będzie zaangażowanych w rozwój gier”. Podobno Cryptic Studios przejmie “bardziej funkcję wspierającą”, a większość głównych prac rozwojowych zostanie przeniesiona właśnie do DECA Games.
Nowa firma zamierza utrzymać kontakty Cryptic i kontynuować kierunek prac. Nie ma też obawy o utratę licencji w przypadku Neverwintera i Star Trek Online, bo – cytat – “licencje wytrzymają jeszcze kilka lat”.
Neverwinter:
- Moduł 28 (dodatek) pojawi się w kwietniu
- Moduł 29 (kolejny dodatek) pojawi się w sierpniu
- W międzyczasie planowane są typowe wydarzenia sezonowe
Star Trek Online:
- Do czerwca będą się pojawiać nowe wydarzenia i pakiety
- W drugiej części roku otrzymamy nowy epizod-dodatek, dalszy ciąg fabuły, nowe wydarzenia, nowe statki, nowe funkcje itd. (wszystko w ramach mniejszych aktualizacji)
Champions Online:
- Rozwój Champions ma wyglądać tak jak wcześniej (nowe misje, nowe wydarzenia)
Ogólne:
- Cryptic Studios był w trakcie tworzenia nowych gier, ale Embracer – z powodu zwolnień i niezadowalających wyników finansowych – anulował projekty.
- Aktualizacje krótkoterminowe będą pochodzić z Cryptic, średnioterminowe Cryptic/DECA, długoterminowe – zobaczymy.
- Nie ma planów przeniesienia Neverwinter, STO czy Champions na nowe silniki
- Według studia przeprowadzka na nowy engine jest czasochłonna, bardzo droga (10 mln dolarów) i nie ma gwarancji, że gra stanie się automatycznie lepsza
TUTAJ znajdziecie cały godzinny devstream.