Corepunk będzie różny od Albion Online. Maksymalny poziom wbijemy w 80-100 godzin!
Corepunk szykuje swoje zamknięte testy beta na grudzień tego roku. Deweloperzy wcześniej zorganizowali AMA na Reddit, aby odpowiedzieć na pytania graczy. Wszystkie kwestie znajdziecie tutaj, a ja przytoczę te (moim zdaniem) najważniejsze.
Jeśli chodzi o łowienie ryb (najważniejszą profesję w grach MMORP!) oraz gotowanie to możliwe, że trafią one do Corepunk, ale nie zobaczymy ich podczas najbliższych testów gry. Tak jak i wielu innych, ciekawych elementów, jak np. klasa opierająca się na petach.
Co ciekawe Corepunk nie pozwoli Wam zresetować wybranego w obrębie własnej klasy drzewka talentów. Punkty wydane w drzewku będzie można resetować, ale samego drzewka nie zmienicie po wyborze. Jak twórcy oceniają poziom trudności zabawy? World of Warcraft Classic.
Jeśli chodzi o crafting to twórcy wprost mówią, że inspirowali się Aionem i w tym tytule mamy upatrywać się systemu, który będzie obowiązywał w Corepunk. Najlepszy crafterzy będą mogli stworzyć sprzęt na poziomie rajdowym. Na ten moment otrzymamy cztery profesje wytwórcze (crafting) i cztery związane ze zbieractwem (harvesting).
Pojawi się możliwość ulepszania sprzętu, w tym broni – będziemy mieli enchanty i sloty na runy. Będzie można również zdobyć legendarne bronie, ale proces ten będzie wymagający i uciążliwy, przez co jedynie gracze z największą dedykacją zdobędą tego typu sprzęt. Co jednak ciekawe, nie będzie odgórnego ograniczenia ilościowego – każdy chętny będzie mógł o taką zabawkę powalczyć.
Na ten moment Corepunk nie jest planowany na Steama, ale nikt nie wyklucza, że może to ulec zmianie. Sama rozgrywka oparta będzie na PvP, którego nie wyłączymy w trakcie walki. Bezpiecznymi miejscami będą jedynie miasta i lokacje startowe. Będzie jednak specjalny przełącznik, którego użyjemy jeśli nie będziemy chcieli zaatakować kogoś przypadkiem swoją zdolnością, wywołując w ten sposób konflikt.
Fani PvP otrzymają battlegroundy (będzie można na nich expić), a do tego planowana jest również mapa wzorowana na grach MOBA (z trzema liniami, itd.). Walki 1 na 1 będą krótsze od tych znanych z World of Warcraft, ale dłuższe niż potyczki w League of Legends. Nie będzie permanentnej niewidzialności (stealtha), a jedynie czasowy – jego długość przypominać ma ten z Dota 2. W PvP nie będzie żadnego skalowania.
Jeśli chodzi o handel to otrzymamy Auction House dla graczy. Materiałami do craftingu będzie można handlować, tak jak i większością innych rzeczy. Niemniej niektóre przedmioty będą Binds-on-Equip lub Binds-on-Pickup (tymi pierwszymi można się wymieniać).
Przemierzając Corepunk będzie można natknąć się na ukryte questy, czy dungeony. Świat gry będzie poszerzany, tak jak i mapa, a co uważniejsi gracze odkryją tajemnie ścieżki i przejścia. Do tego wiemy, że gra będzie posiadała w pełni otwarty świat bez ekranów wczytywania/ładowania. Pojawią się wodne lokacje, jak i wodne wierzchowce (również grupowe).
Śmierć w Corepunk będzie przypominała system obowiązujący w World of Warcraft – trzeba będzie dojść do ciała lub wskrzesić się u duszka z karami. Maksymalny poziom na premierę gry planowany będzie na 40. Ile ma czasu zająć wbicie go? Około 80-100 godzin.
Deweloperzy nie podają daty premiery Corepunk, ale jeśli zamknięta beta pójdzie dobrze to uruchomią projekt w ramach „soft launchu”, czyli rodzaju otwartej bety. Jeśli chodzi o sterowanie to Corepunk będzie point’n’click – nie będzie wspierał WASD, ale za to planowana jest obsługa kontrolerów.
Wspomniano również, że gra będzie znacząco różna od Albion Online. Dzięki za uwagę :).