Corepunk wyłączyło rynek gry. Wszystko z powodu groźnego exploita

Dupe Item Bug lub Dupe Gold Bug czyli kopiowanie/powielanie przedmiotów lub złota to jeden z najgroźniejszych i najbardziej inwazyjnych bugów w MMORPG, który może w kilka godzin zniszczyć/zaburzyć całą ekonomię gry.
Niestety coś takiego wydarzyło się w Wielkanoc w Corepunk, co zmusiło producentów nie tylko do odejścia od wielkanocnych stołów, ale także wyłączenia całego rynku w grze.
Teraz już trwa usuwanie szkód. To znaczy usunięcie zbugowanych przedmiotów-monet oraz cofnięcie tych transakcji, które zostały sfinalizowane przy użyciu skopiowanej waluty.
Wspomniano już także karach dla exploiterów, łącznie z permanentnymi stałymi banami.
Kiedy się dziś obudziliśmy, pierwszą rzeczą, jaką zobaczyliśmy, była grupa raportów graczy wskazujących, że na rynku odkryto błąd duplikacji starożytnych monet. To nieprzyjemna sytuacja. Otworzyliśmy bazę danych i faktycznie zobaczyliśmy wszystkie te zepsute transakcje.
Usuniemy wszystkie wadliwe monety, które pojawiły się z powodu tego duplikowania z gospodarki. Każdy gracz, który zdobył starożytne monety dzięki błędowi, będzie miał te monety usunięte ze swojego salda. Jeśli gracz wydał zduplikowane monety, a jego pozostałe saldo bankowe jest niższe od kwoty wydanych monet, saldo przejdzie na ujemne.
Gracze, którzy otrzymali zduplikowane monety, ale ich nie wydali, zobaczą po prostu swoje pierwotne saldo pomniejszone o wadliwe monety.
Tymczasowo zawiesimy rynek do czasu wprowadzenia poprawki. Rozumiemy, jak ważna jest uczciwa gospodarka dla przyjemnej gry i zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby przeciwdziałać takim zagrożeniom i łagodzić ich konsekwencje.
Co więcej, gracze zidentyfikowani jako znacząco i celowo nadużywający błędu duplikacji otrzymali odpowiednie sankcje, w tym tymczasowe lub stałe zawieszenie konta, w zależności od powagi ich działań.
No cóż, pierwsze koty za płoty. Każdy deweloper MMORPG prędzej czy później spotka się z takim problemem.
