Crowfall oferuje dodatkowy system rozwoju postaci – bez questów i zabijania mobów

Dodany przez PefriX około 7 lat temu
4 3974
Crowfall oferuje dodatkowy system rozwoju postaci – bez questów i zabijania mobów

Nie dalej jak wczoraj pisałem Wam o połączeniu PvP i craftingu w Crowfall. Nie byliście do końca zachwyceni z tego rozwiązania, mimo, że nie jest ono do końca nowe. Niemniej w pełni Was rozumiem – na papierze takie coś wygląda fajnie, ale w praktyce działa zupełnie inaczej.

Nie trudno się dziwić, że kolejna nowość w Crowfall również automatycznie budzi pewien niepokój. Pewnie zadajecie sobie pytanie – po co tej grze kolejne nowe rozwiązanie? Zwłaszcza, że jej premiera cały czas jest przesuwana, a stare rzeczy wciąż są modyfikowane. Deweloperzy również się nad tym zastanowili i przyznają, że są na etapie w którym zamiast dodawać nowości, powinni dokończyć to, co już jest.

Cóż, w tym miejscu starają się wytłumaczyć dlaczego uznali, że dodawanie kolejnego rozwiązania jest według nich lepszym rozwiązaniem. Całość dobrze podsumowują te słowa: „No one wants to play a game that no one else is playing”. Ja z kolei przejdę do głównego punktu programu, czyli „The Sacrifice System”.

Generalnie rozwój postaci jest tym, co może zniechęcać do grania w MMORPG. Jedni lubią grind i długie godziny farmienia, drudzy wolą szybko dojść do endgame’u oraz skupić się na głównym celu gry. Z tego powodu deweloperzy dodają Sacrifice System. Odsunie on na bok wykonywanie questów oraz polowanie na potwory. Ma zaoferować powód, by gracze chcieli codziennie logować się do gry, ale niekoniecznie musieli spędzać czas na rajdowaniu, PvP, czy craftingu. Równocześnie pozwoli cały czas rozbudowywać bohatera.

Gracze będą musieli zmienić się we włóczykijów i zwiedzać świat, gromadząc surowce, przedmioty oraz relikty. Następnie na ołtarzu będzie można je poświęcić ku chwale bóstwom, aby obdarzyły one gracza swoim błogosławieństwem.

Wszystko może zostać poświęcone, aby gracz otrzymał punkty doświadczenia. Dotyczy to rzeczy zdobytych z eksploracji, craftingu, lootowania potworów, czy zwykłego zbieractwa. Będą nawet specjalne „sacrificial items” niezbędne do dalszego rozwoju postaci za pomocą tego sposobu. Poświęcenie odpowiedniej ilości rzeczy da nam punkt statystyk do rozdania, tak jak przy zwykłym awansie na następny poziom.

Jest jednak pewien haczyk. Deweloperzy nie chcą, aby Sacrifice System był jedyną, opłacalną drogą do rozwoju postaci. Wtedy bowiem gracze skupiliby się tylko na nim. Właśnie dlatego, każde kolejne poświęcenie będzie zwiększało wymagany pułap. Bóstwa zaczną oczekiwać większych ofiar z lepszych przedmiotów. Te z kolei będą wymagały od nas sporo wysiłku, aby je zdobyć. Niemniej ogarnięty gracz powinien sobie z tym poradzić w tydzień.

Na końcu warto dodać, że Sacrifice System będzie posiadał podział na różne bóstwa. Ołtarz konkretnego boga zapewni nam jego błogosławieństwo, ale nienawiść pozostałych. Sami będziemy musieli decydować, na kim nam zależy.

Z powodu Sacrifice System, twórcy Crowfall muszą zmienić działanie vessels. W ciągu najbliższych tygodni powinniśmy dowiedzieć się, co zrobią z tym fantem. Ja z kolei obawiam się, że w ten sposób gra nigdy nie wyjdzie, bowiem cały czas będzie coś do poprawienia…


4 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube