Crowfall opowiada o sztandarach wojennych oraz posterunkach
Światy w Crowfall będą proceduralnie generowane, ale z zachowaniem pewnych zasad. Dzięki czemu nie uświadczymy sytuacji, w której będzie brakowało jakichś elementów czy surowców. To samo dotyczyć ma sztandarów wojennych (war banners) oraz posterunków (outposts).
Punkty obserwacyjne podzielono na trzy typy: sztandary wojenne, pojedyncze wieże, podwójne wieże. Każda pełni zupełnie inne funkcje, chociaż wszystkie zapewniają ten sam bonus od znajdowania się przy ognisku oraz całkiem niezłą ilość „victory points”.
Traktować je należy, jak punkty graniczne danej frakcji. Można je zajmować, aby poszerzać wpływy swojego stronnictwa. O ile sztandary wojenne to malutkie obozowiska i nie mają większej wartości, tak służą jako wysunięty punkt obserwacyjny i obecni tam gracze mogą ostrzec przed nadciągającą inwazją.
Dlatego zdecydowanie lepiej sprawdzają się pojedyncze i podwójne wieże. Nie dość, że mają swoje umocnienia, to w dodatku chronią je NPC. Dzięki temu nie zawsze musimy znajdować się w pobliżu, aby bronić punktu, a do tego komputerowi strażnicy będą bili na alarm w razie niebezpieczeństwa.
Do czego służą powyższe elementy? Są częścią strategicznego charakteru Crowfall w którym mogą brać udział mniejsze grupy graczy. Zabezpieczanie posterunków zapewnia frakcji punkty, więc automatycznie pomagamy swojej drużynie wygrać. Poza tym te punkty są częstym miejscem PvP, więc osoby żądne przygód mogą szukać posterunków właśnie w celu możliwości przelania krwi.
Cóż, brzmi to wszystko pięknie, ładnie, ale kiedy otrzymamy Crowfall?