Cryptic usunie międzygrowy czat w Star Trek Online, Neverwinter oraz Champions Online
Cryptic ma na swoim koncie kilka gier MMO. Nie można tutaj mówić o globalnej dominacji rynku w ich przypadku, bowiem tworzone przez nich tytuły są po prostu średnie. Niemniej, mają swoich oddanych graczy, którzy z radością korzystają z niektórych unikalnych funkcji. Jedną z nich była możliwość rozmawiania na czasie z użytkownikami innych MMO, niż to, w które my gramy.
Tak, gry od Cryptic miały funkcję międzygrowego czatu, który łączył społeczności Star Trek Online, Neverwinter oraz Champions Online. Znajomi z różnych gier, serwerów oraz gildii mogli komunikować się ze sobą, bez przymusu logowania się do konkretnego tytułu. No więc „mogli”, bowiem od poniedziałku, 9 marca, nie będą więcej mogli.
Deweloper podaje, że Global Chat nie będzie dalej wspierany w żadnej grze od Cryptic. Decyzja podobno nie była łatwa do podjęcia, ale studio uznało, że utrzymanie tej funkcji kosztuje ich za dużo i nie mogą pozwolić sobie na zachowanie odpowiedniego poziomu jej funkcjonalności/jakości. W efekcie cross-game chat, cross-game private messages, cross-game private user-owned channels oraz cross-game friend i ignore lists nie będą więcej dostępne.
To kolejna fajna rzecz, którą Cryptic usuwa ze swoich gier MMO, a które wyróżniały te tytuły na tle konkurencji. Widocznie, były jedynie ciekawym dodatkiem, a nie czymś istotnym, bo ciężko inaczej wytłumaczyć podjętą decyzję.