Czy zdarzyło wam się odejść z MMORPG'a z powodu zbyt dużego grindu?
Grind od zawsze był nieodłączną częścią MMORPG’ów, szczególnie tych starszych, w którym nie znano jeszcze zjawiska „casualizacji” i w których level cap’u nie wbijało się w kilkanaście godzin. Czasami jednak, grind był jednak kompletnie, wręcz abstrakcyjnie przesadzony…
Ja się od razu przyznam. Jestem w tych 52%, którym „zdarzyło się odejść z MMORPG’a przez zbyt duży grind”. Wszystko przez nieszczęsne Kal Online, które dało mi w kość tak bardzo, że wytrzymałem tam bodajże do 25 lvl’a. Tak nużącego, tak wymagającego i tak hardkorowego grindu nie spotkałem nigdy wcześniej… i nigdy potem. A nie jestem przecież żadnym laikiem w tego tych sprawach. Swego czasu spędzało się dłuuugie miesiące na grindowaniu/expieniu w Kazo w Tibii, czy wbijaniu zaledwie kilkunastu procent (na kilka godzin) na Apostołach w Knight Online.
48% naszych użytkowników trzeba jednak pogratulować wytrwałości, bo oni nigdy nie opuścili gry MMORPG z tago właśnie powodu. Szacunek!
Dziękuje za wszystkie głosy i zapraszam do nowej ankiety.