Darmowe MMO umierają? Brednie
Może jakościowo nie jest to jeszcze taki poziom jakiego byśmy wszyscy oczekiwali, ale pod względem $$$$$ (kasiory) darmowe gry MMO cały czas idą do przodu.
Najnowszy raport dobrze nam znanej firmy Superdata informuje, że obroty tytułów free-to-playówek urosły o 8% (rok do roku), a pay-to-play odwrotnie, spadły o 4%. To akurat żadne zaskoczenie, bo od jakiegoś czasu wiadomo, że na F2P można „ugrać” dużo więcej niż na P2P. Najlepiej przekonali się o tym Panowie od TERA Online, RIFT, DC Universe Online i dziesiątek innych tytułów MMORPG, które porzuciły płatny model płatności na rzecz darmowości właśnie.
The free-to-play MMO segment experienced moderate growth of 8% to $1.41 billion. In contrast pay-to-play MMO declined 4% to $226 million.
Dlatego nie powinno nikogo dziwić, że w TOP10 najbardziej kasowych gier na świecie (za sierpień 2016) znalazło się miejsce dla trzech prawdziwych MMORPG (World of Warcraft, Dungeon Fighter Online, Fantasy Westward) oraz pięciu udawanych (Overwatch, Dota 2, LoL, World of Tanks i Crossfire).