Darmowy Swords of Legends Online ma 900% więcej graczy, ale...
W miniony czwartek Swords of Legends Online – jeden z największych MMORPGów 2021 roku – przeszedł z modelu Buy2Play na Free2Play.
Jak można było się domyślić, darmowa wersja gry spowodowała duży napływ starych/nowych graczy – procent aktywności wzrósł… o 900%.
Na papierze wygląda to naprawdę imponująco, jednak gdy spojrzymy na suche liczby, to sytuacja Swords of Legends Online wcale nie jest taka fantastyczna.
Przed transformacją na F2P, SOLO notował – na Steamie – między 250 a 300 graczy online. Z kolei teraz jest to nawet 2500 równocześnie zalogowanych użytkowników.
Fajnie… ale to wciąż 16 tysięcy graczy mniej niż widzieliśmy przy oficjalnej premierze Swords of Legends Online w lipcu ubiegłego roku (18,701). Oznacza to, że płatne SOLO zanotowało siedem razy lepszy start niż to darmowe.
Nie wszystko jednak stracone. Gdyby GameForge udało się utrzymać populację gry na obecnym poziomie, to Swords of Legends Online mógłby żyć wiele lat na przyzwoitym poziomie (podobne wyniki osiągają LOTRO, DCUO czy Realm of the Mad God i jakoś mają się dobrze).
Ale jeśli liczba graczy znowu zacznie spadać, to SOLO może tego nie przetrwać. Pożyjemy, zobaczymy.
Zagracie TUTAJ.