Diablo 2 Resurrected wprowadziło kolejki. Wszystko przez "stary kod źródłowy"

Dodany przez guru ponad 2 lata temu
8 8946
Diablo 2 Resurrected wprowadziło kolejki. Wszystko przez "stary kod źródłowy"

Blizzard znalazł nie tylko powód, ale także rozwiązanie trwających problemów z serwerami (co powoduje np. awarie techniczne czy usuwanie postaci).

Powód?

Winnym całej sytuacji jest… stary kod źródłowy, nowoczesne zachowanie graczy oraz obciążenie bazy danych Diablo 2 Resurrected.

Istnieje nasza globalna baza danych, która istnieje jako jedyne źródło prawdy dla wszystkich informacji o twojej postaci i postępu. Jak możesz sobie wyobrazić, jest to duże zadanie dla jednej bazy danych i nie poradziłoby sobie samodzielnie. Aby złagodzić obciążenie i opóźnienia w naszej globalnej bazie danych, każdy region – NA, UE i Azja – ma indywidualne bazy danych, które również przechowują informacje i postępy twojej postaci, a baza danych twojego regionu będzie okresowo zapisywała dane w globalnej.

Pozostając wiernym oryginalnej grze, zachowaliśmy dużo starszego kodu. Jednak w szczególności jedna ze starszych usług ma problemy z nadążaniem za zachowaniem współczesnych graczy.

Wspominamy o „nowoczesnym zachowaniu gracza”, ponieważ jest to interesujący punkt do przemyślenia. W 2001 roku w Internecie nie było aż tylu treści na temat tego, jak „prawidłowo” grać w Diablo II (Baal działa dla XP, Pindleskin/Ancient Sewers/itd. w poszukiwaniu magii itp.). Dzisiaj jednak nowy gracz może wyszukać dowolną liczbę niesamowitych twórców treści, którzy mogą nauczyć go grać w grę na różne sposoby, z których wiele obejmuje duże obciążenie bazy danych w postaci szybkiego tworzenia, ładowania i niszczenia gier. Chociaż przewidzieliśmy to – z graczami tworzącymi nowe postacie na nowych serwerach, ciężko pracującymi, aby zdobyć swoje przedmioty do znajdowania magii – znacznie nie doceniliśmy zakresu, jaki uzyskaliśmy dzięki testom beta.

Rozwiązanie?

Ograniczenie szybkości oraz… wprowadzenie kolejek.

UPDATE: kolejki zostały zaimplementowane dziś w nocy!

Aby rozwiązać ten problem, mamy ludzi pracujących nad kolejką logowania, podobnie jak w World of Warcraft. Utrzyma to populację na bezpiecznym poziomie, jaki mamy w tym czasie, dzięki czemu będziemy mogli monitorować, gdzie system jest obciążony i rozwiązać ten problem, zanim całkowicie zniszczy grę. Za każdym razem, gdy naprawimy szczep, będziemy mogli zwiększyć limity populacji.

Ta kolejka pojawi się po ekranie tytułowym podczas otwierania gry. Kolejka pojawi się tylko w oknach o dużym natężeniu ruchu.

To wszystko jednak krótkoterminowe rozwiązania. Blizzard przeszukuje kod źródłowy, usprawnia bazę danych i stara się ulepszać/zastępować te elementy, które koniec końców wpłyną na poprawę stanu technicznego gry.

Więcej TUTAJ


8 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube