Diablo 4 jak nowa gra. Gigantyczne zmiany – tak wygląda itemizacja!
Teraz już wiemy, dlaczego Sezon 4 jest nazywany największym i najbardziej rewolucyjnym sezonem od czasu premiery Diablo 4. Wiemy też, dlaczego Blizzard opóźnił premierę S4 o miesiąc…
To, co zobaczyliśmy i usłyszeliśmy na wczorajszym devstreamie wyglądało jak zapowiedź nowej gry, a nie nowego sezonu. Skala zmian & nowości jest tak gigantyczna, że tak naprawdę nie wiadomo, od czego mamy zacząć…
- Pojawi się nowy system rzemiosła pozwalający dodawać afiksy – Tempering
- Pojawi się też nowy end-game’owy system rzemiosła (dla legend i unikatów) – Masterworking
- Pojawi się nowa aktywność PvE end-game – The Pit (coś jak Głębokie Szczeliny z Diablo 3)
- Heltide stanie się dostępny już od World Tier 1
- Każdy boss Endgame będzie miał 0,5% szansy na zdobycie unikalnego przedmiotu Ubera
- Liczba normalnych przedmiotów unikalnych w grze zostanie podwojona dla każdej klasy
- Kompletny rework/rebalans klas postaci
- Z trybu Hardcore zniknie Elixir of Death Evasion
- Nekromanci otrzymają nową Księgę Umarłych, a ich Miniony będą bazowały na 100% statystyk gracza
- Od Sezonu 4 kamera w Diablo 4 będzie bardziej oddalona!
Ale to, co wywołuje najwięcej emocji to kwestia itemizacji (czyli jednej z największych bolączek Diablo 4).
Blizzard wziął sobie do serca całą krytykę i totalnie przebudował ten system, stawiając na jakość, a nie ilość przedmiotów.
Na przedmiotach będzie się pojawiać mniejsza pula afiksów, ale będą one silniejsze i bardziej dopasowane pod naszą klasę (build). Ponadto dropiąc legendy na poziomie 95+, zawsze otrzymamy przedmiot z Item Power 925.
- Kodeks Mocy będzie teraz składał się ze WSZYSTKICH Legendarnych Aspektów i będzie resetowany w każdym sezonie
- Niektóre unikalne przedmioty zaczną wypadać wcześniej w grze
- Klejnoty będą prostsze, bardziej przydatne i będą miały jeszcze większe przełożenie na przedmioty
- Wartość sprzedaży klejnotów zostanie zwiększona.
- Przedmiotami legendarnymi i unikatowymi będzie można handlować
- Pojawią się także nowe afiksy
- Pojawią się też Greater Affixes (Większe Afiksy) - potężniejsze wersje normalnych afiksów, które zaczną wypadać w późnej fazie end-game
Chcemy, aby gracz bardziej skoncentrowali się na afiksach, a nie na poszukiwaniu przedmiotu z wyższym iPower
To wszystko zobaczymy już 14 maja. Na ten dzień zaplanowano premierę Sezonu 4.
Itemizacja:
Tempering:
Masterworking:
Greater Affixes:
The Pit:
The Pit zostanie odblokowany dla graczy po ukończeniu pierwszego Koszmarnego Lochu 45 poziomu i będzie wymagać jednego Runesharda, aby wejść do Obelisku Rzemieślnika w Cerrigar. Te Odłamki Run można zdobyć z całej zawartości gry końcowej. Pit jest podobny do Głębokich Szczelin w Diablo 3 i zawiera ponad 100 poziomów trudności do pokonania.