Diablo 4 jak nowa gra. Gigantyczne zmiany – tak wygląda itemizacja!
![Diablo 4 jak nowa gra. Gigantyczne zmiany – tak wygląda itemizacja!](https://img.mmorpg.org.pl/img/upload/posts/cc6f6af8-1298-4d7d-b228-20e3cb82ecba.jpg)
Teraz już wiemy, dlaczego Sezon 4 jest nazywany największym i najbardziej rewolucyjnym sezonem od czasu premiery Diablo 4. Wiemy też, dlaczego Blizzard opóźnił premierę S4 o miesiąc…
To, co zobaczyliśmy i usłyszeliśmy na wczorajszym devstreamie wyglądało jak zapowiedź nowej gry, a nie nowego sezonu. Skala zmian & nowości jest tak gigantyczna, że tak naprawdę nie wiadomo, od czego mamy zacząć…
- Pojawi się nowy system rzemiosła pozwalający dodawać afiksy – Tempering
- Pojawi się też nowy end-game’owy system rzemiosła (dla legend i unikatów) – Masterworking
- Pojawi się nowa aktywność PvE end-game – The Pit (coś jak Głębokie Szczeliny z Diablo 3)
- Heltide stanie się dostępny już od World Tier 1
- Każdy boss Endgame będzie miał 0,5% szansy na zdobycie unikalnego przedmiotu Ubera
- Liczba normalnych przedmiotów unikalnych w grze zostanie podwojona dla każdej klasy
- Kompletny rework/rebalans klas postaci
- Z trybu Hardcore zniknie Elixir of Death Evasion
- Nekromanci otrzymają nową Księgę Umarłych, a ich Miniony będą bazowały na 100% statystyk gracza
- Od Sezonu 4 kamera w Diablo 4 będzie bardziej oddalona!
![](https://img.mmorpg.org.pl/img/upload/editor/7fb2ac9b-09fb-460b-84dc-0354ca9eebf7.jpg)
![](https://img.mmorpg.org.pl/img/upload/editor/7ffc6fe9-ff00-4388-be35-af047865b32c.jpg)
Ale to, co wywołuje najwięcej emocji to kwestia itemizacji (czyli jednej z największych bolączek Diablo 4).
Blizzard wziął sobie do serca całą krytykę i totalnie przebudował ten system, stawiając na jakość, a nie ilość przedmiotów.
Na przedmiotach będzie się pojawiać mniejsza pula afiksów, ale będą one silniejsze i bardziej dopasowane pod naszą klasę (build). Ponadto dropiąc legendy na poziomie 95+, zawsze otrzymamy przedmiot z Item Power 925.
- Kodeks Mocy będzie teraz składał się ze WSZYSTKICH Legendarnych Aspektów i będzie resetowany w każdym sezonie
- Niektóre unikalne przedmioty zaczną wypadać wcześniej w grze
- Klejnoty będą prostsze, bardziej przydatne i będą miały jeszcze większe przełożenie na przedmioty
- Wartość sprzedaży klejnotów zostanie zwiększona.
- Przedmiotami legendarnymi i unikatowymi będzie można handlować
- Pojawią się także nowe afiksy
- Pojawią się też Greater Affixes (Większe Afiksy) - potężniejsze wersje normalnych afiksów, które zaczną wypadać w późnej fazie end-game
Chcemy, aby gracz bardziej skoncentrowali się na afiksach, a nie na poszukiwaniu przedmiotu z wyższym iPower
To wszystko zobaczymy już 14 maja. Na ten dzień zaplanowano premierę Sezonu 4.
Itemizacja:
![](https://img.mmorpg.org.pl/img/upload/editor/a08de306-0f1b-46fe-8617-cf554c3c4ec7.webp)
![](https://img.mmorpg.org.pl/img/upload/editor/43412cab-5172-440e-87e9-4a48985aa5ad.webp)
Tempering:
![](https://img.mmorpg.org.pl/img/upload/editor/e8febc4b-673e-47f7-89eb-86bbf3508df1.webp)
![](https://img.mmorpg.org.pl/img/upload/editor/61973d4c-5b1b-4035-ad72-642ddba98285.webp)
Masterworking:
![](https://img.mmorpg.org.pl/img/upload/editor/d595856d-9afe-4ba6-b557-f6c3fb4c1b0d.webp)
![](https://img.mmorpg.org.pl/img/upload/editor/eae43428-6d30-4b7f-acd2-ea73dbe64f21.webp)
Greater Affixes:
![](https://img.mmorpg.org.pl/img/upload/editor/22dcdb8b-6056-4b0c-a53b-674a0c3654ea.webp)
The Pit:
The Pit zostanie odblokowany dla graczy po ukończeniu pierwszego Koszmarnego Lochu 45 poziomu i będzie wymagać jednego Runesharda, aby wejść do Obelisku Rzemieślnika w Cerrigar. Te Odłamki Run można zdobyć z całej zawartości gry końcowej. Pit jest podobny do Głębokich Szczelin w Diablo 3 i zawiera ponad 100 poziomów trudności do pokonania.
![](https://img.mmorpg.org.pl/img/upload/editor/c0b0b015-0d79-47e1-82c0-86385bf8c57a.webp)