Diablo 4 nadal bez filtra łupów. Ale będziemy dropić mniej „śmieci”

Loot filter aka Filtr łupów to jeden z najbardziej przydatnych systemów w grach hack’n’slash. Ma to Path of Exile, Path of Exile 2, Last Epoch, Torchlight Infinite. Grim Dawn…
Ale nie ma go Diablo 4 i nie będzie mieć (nie w najbliższej przyszłości). Mimo że temat jest na agendzie od dawna, to Blizzard nie podjął jeszcze żadnej decyzji. Podobno trwają wewnętrzne rozmowy, ale bez konkretów.
Z drugiej strony Blizz przyznało, że ich wewnętrzny mechanizm „inteligentnego filtrowania” osiągnął już limit, więc loot filter wydaje się być następnym oczywistym krokiem.
Tyle dobrego, że w Sezonie 10 nastąpią zmiany w dropach. Nie chodzi nam o dropy z bossów (pisaliśmy o tym), ale mniej śmieciowych przedmiotów. Itemki magiczne (niebieskie) i rzadkie (żółte) nie będą już wypadać w poziomach Udręki, co powinno przełożyć się na większą czytelność/przejrzystość łupów na ekranie. To nadal jednak pół-środek, który nie umywa się do prawdziwego loot-filtera.
Sezon 10 ma ruszyć 23 września.