Diablo 4 pokazuje Drzewko Umiejętności… i wbija szpilkę w Path of Exile
Kolejna część wywiadu z Joe’em Shely’m (Game Directorem D4) oraz Rodem Fergussonem (General Managerem serii Diablo) została poświęcona klasom postaci oraz ich rozwojowi.
Mamy tutaj szczególnie na myśli Drzewko Umiejętności, które będzie odgrywało ważną rolę w Diablo 4, pozwalającą zmieniać lub dodawać efekty do skillów.
Blizzard zapewnia, że tutejsze Skill Tree będzie rozbudowane, niepowtarzalne, konfigurowalne, ale – i tu właśnie dochodzimy do szpileczki wbitej w Path of Exile – jednocześnie nieskomplikowane.
Nowy gracz nie zostanie – jakby to powiedzieć – przytłoczony skalą drzewka. Nie będzie też musiał odwiedzać stron z buildami, tylko dlatego, że stworzenie własnej konfiguracji byłoby zbyt dużym wyzwaniem.
(jeśli to nie jest zarzut w stronę PoE, to nie wiem)
Nie chcemy, aby Diablo IV stało się grą, w której gracze muszą odwiedzać stronę internetową i studiować czyjś build tylko dlatego, że tworzenie własnej wersji jest tak skomplikowane.
Drzewko Umiejętności w Diablo 4 otrzyma własną wyszukiwarkę (aby gracze szybko odnaleźli interesujące ich cechy) i możliwość niekończącego się resetu. Na początku ponowne rozdanie punktów będzie śmieszne tanie, ale w miarę rozwoju postaci koszt respecu będzie wzrastał.
Zmiana buildu w end-game będzie możliwa, ale za to nieopłacalna. Blizz chce, aby gracze przywiązywali się do swoich “tworów”.
Według najnowszych raportów, premiera Diablo 4 ma się odbyć między marcem a majem 2023 roku.
(oglądać od 4:00)