Diablo 4 prezentuje się coraz lepiej. Blizzard zdradza szczegóły itemizacji

Dodany przez guru około 4 lata temu
17 19800
Diablo 4 prezentuje się coraz lepiej. Blizzard zdradza szczegóły itemizacji

Blizzard opublikował właśnie czwarty i ostatni w tym roku Kwartalnik dotyczący Diablo 4 (TUTAJ), który praktycznie w całości skupił się na tym, z czego słyną gry hack’n’slash.

Czyli statystykach i przedmiotach, czy jak kto woli, ITEMIZACJI.

Przecież o to chodzi w tego typu grach. Zabić mobki i skompletować jak najlepszy sprzęt, który poprawi nasze osiągi Prawda?

Przedmioty to znak rozpoznawczy i siła napędowa sagi Diablo. Są tym elementem gry, który najbardziej rozpala wyobraźnię graczy i sprawia, że po zakończeniu rozgrywki ciągle zastanawiacie się, jak skompletować optymalny ekwipunek. Niezależnie od tego, czy chodzi o oczekiwanie na pojawienie się wśród łupów następnego elementu z doskonale wylosowanymi statystykami, czy też tworzenie niesamowitych kombinacji przedmiotów niczym szalony naukowiec – przedmioty są niewątpliwie jednym z najważniejszych aspektów niezwykłości serii Diablo, który wyróżnia ją na tle innych gier.

Od razu widać, że Diablo 4 będzie kompletnie różnić się od Diablo 3. To akurat efekt wielomiesięcznych konsultacji oraz wsłuchiwania się w opinię fanów, którzy jasno podkreślili, co chcieliby zobaczyć w D4, a co nie.

  • Po pierwsze – chcieliśmy wzmocnić tożsamość klasową i zapewnić intuicyjne odniesienia do toposów znanych z fantastyki. Najlepsze są przedmioty i umiejętności, które pasują do idealnego wyobrażenia danej klasy.
  • Po drugie – chcieliśmy zapewnić wsparcie dla pogłębionej personalizacji postaci poprzez elementy ekwipunku. Przedmioty powinny wspierać i ulepszać wybraną przez was klasę, nie zaś ją definiować.
  • Po trzecie – udało się nam osiągnąć głębię systemu przedmiotów na poziomie plasującym się gdzieś pomiędzy Diablo II a Diablo III. Naszym celem jest stworzenie przedmiotów, których odkrywanie zajmie wam wiele lat, i które zapewnią wam niezliczone sposoby na konfigurowanie swojej postaci.

Dlatego w D4 powrócą statystyki. Każdy awans na wyższy poziom zapewni nam pulę punktów, które rozdamy pomiędzy Siłę, Siłę Woli, Zręczność lub Inteligencję.

Co ciekawe, Blizzard bardzo niechętnie patrzy na efekt “wyzerowania” postaci. Nie chce tworzyć Diablo 4 jako gry, w której jednym kliknięciem moglibyśmy zmienić naszego bohatera i upodobnić się do kogoś innego. Nasz wybór co do rozwoju bohatera powinien mieć swoje nieodwracalne konsekwencje.

Dlatego też w Diablo IV będziecie mogli ponownie wybrać zdolności aktywne i pasywne dowolną liczbę razy, ale proces ten nie będzie darmowy. Na początku przygody z postacią będzie to łatwe, ale wraz z rozwojem bohatera wzrośnie cena i poziom skomplikowania takiej zmiany. W końcowej fazie gry zmiana konfiguracji postaci będzie wymagała znacznych inwestycji, aby odzwierciedlić czas i wysiłek włożony w stworzenie bohatera.

Jeśli chodzi o przedmioty, to Blizzard spędził długi czas, żeby rodzaj broni jak najlepiej odzwierciedlał swoją rolę i była zgodna z, hmm, "fizyką". Dlatego rzucanie konkretnego zaklęcia różdżką będzie szybsze niż w Kosturze. To samo z mieczami oraz innym orężem.

W najnowszej wersji gry na przedmiotach pojawi się informacja o jego szybkości (np. Very Fast Weapon, Slow Weapon itd.).

Zmiany dotknęły również rodzaj przedmiotów. Blizzard nie chce, żeby wszystkie nie-legendarne itemki były z góry ignorowane, dlatego została zwiększona liczba afiksów na broniach magicznych (niebieskich) i rzadkich (żółtych). “Zwiększamy na przykład potencjalną moc poszczególnych afiksów występujących na przedmiotach magicznych. Zwiększamy maksymalną liczbę afiksów występujących na przedmiotach rzadkich i lepszych dla rozwiniętych postaci, które osiągnęły najwyższy poziom doświadczenia.”

Trochę inaczej będą działać przedmioty legendarne, które mają posiadać cztery afiksy oraz jeden legendarny afiks, który nie będzie ograniczony do konkretnego typu przedmiotów. “Wiele z nich może być używanych przez wszystkich bohaterów, choć niektóre są przeznaczone tylko dla określonej klasy”.

Nie zapominajmy również o jeszcze jednym typie przedmiotów – czyli unikatach. “Przedmioty unikatowe posiadają wyraźny motyw przewodni, ich wygląd jest charakterystyczny – tak aby można je było rozpoznać na pierwszy rzut oka – a zapewniane przez nie moce przeznaczone są wyłącznie dla określonej klasy postaci.”.

No i tutaj pojawia się zabawa, bo możemy rozwijać naszego bohatera zgodnie z motywem przewodnim unikatów, albo pobawić się innym typem przedmiotów i afiksów legendarnych.

“Być może skupicie się głównie na zdolnościach wzmocnionych przez zaprojektowane przez nas unikatowe wyposażenie, albo stworzycie od podstaw coś zupełnie nowego dzięki różnym legendarnym afiksom, odkryjecie niesamowity efekt synergii między współczynnikami podstawowymi a konkretnymi zdolnościami lub włączycie do swej konfiguracji jakiś magiczny lub rzadki przedmiot, który w szczególny sposób wzmocni wybrany przez was afiks. Możliwości są niemal nieograniczone!”

Więcej informacji o Diablo 4 dowiemy się z lutowego BlizzCon Online. Wtedy także powinniśmy otrzymać jakieś nowe gameplay’e (i nową klasę???), a może nawet przybliżoną datę premiery. 

Czekamy.


17 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube