Diablo 4 wreszcie będzie dobre. Rewelacje z wczorajszego devstreama!
Jeśli wszystkie obietnice z wczorajszego devstreama zostaną spełnione, to Diablo 4 naprawdę stanie się lepszym, baa, dużo lepszą grą niż teraz.
I nie chodzi wcale o premierę na Steam (17 października), ale to, co zmieni się wewnątrz D4. Czyli:
Od Sezonu 2 zdobywanie punktów doświadczenia zostanie zwiększone o około 40%. Również bonusy do PD ulegną zwiększeniu-wydłużeniu.
Scrolls of Escape (dla trybu Hardcore) zostaną automatycznie użyte w przypadku disconnectów, dzięki czemu śmierci z powodu rozłączenia lub błędu serwera powinny zostać zminimalizowane do zera.
Pojawi się 5 finałowych bossów, z rozszerzoną, aczkolwiek określoną pulą łupów. Więc pewne unikaty będą charakterystyczne dla niektórych bossów (czyli będziecie wiedzieli, kogo farmić, aby zdobyć X przedmiot). Ponadto z każdego bossa mogą też wypaść unikatowe elementy ozdobne typowe tylko dla niego.
Koniec z przeładowanymi skrytkami. Klejnoty staną się materiałami rzemieślniczymi i trafią do specjalnego nieograniczonego pojemnością miejsca.
Wydarzenia Legionowe będą startować co 25 minut (a nie co 30 minut). Respawn World Bossów zostanie z kolei skrócony z 6 godzin do 3 godzin i 30 minut.
Gracze otrzymają o wiele więcej złota i doświadczenia z Helltide, upiornych przysług i szeptów.
Pieczęcie Koszmarów będą teraz teleportować bezpośrednio do Podziemi Koszmarów.
Niższy koszt zaklinania przedmiotów.
Koniec zapchanego ekwipunku. Zostanie zmniejszona częstotliwość wypadania przedmiotów: ranga świata III – normalne, magiczne i rzadkie przedmioty, które nie są święte, będą wypadać w postaci materiałów rzemieślniczych, ranga świata IV – normalne, magiczne i rzadkie przedmioty, które nie są starożytne, będą wypadać w postaci materiałów rzemieślniczych.
Koniec blokowania się w czasie jazdy wierzchowcem. “Poprawiliśmy ogólne wrażenia z jazdy na koniu, wprowadzając zmiany w reakcjach wierzchowców. Prawdopodobieństwo nagłego utknięcia na blokadach lub spowolnienia jest dużo mniejsze”.
We wszystkich stolicach pojawią się dodatkowe skrytki.
Dodanych zostanie 10 punktów do listy automatycznie odblokowywanych punktów nawigacyjnych w przypadku pominięcia kampanii.
Skrytka otrzyma opcje wyszukiwania i filtrowania przedmiotów.
Przy okazji poznaliśmy także dokładną specyfikę Sezonu 2 aka “Sezonu Krwi”. To trochę skomplikowane, więc zaczerpnijmy informacji prosto ze źródła.
Aby wbić kołek w serce planu Mrocznego Mistrza, musicie posiąść dzikie moce wrogów – moce Wampiryzmu. Co niegdyś uznano za zakazaną sztukę, teraz stanie się zbawieniem Sanktuarium. Aby zawładnąć tą mocą, potrzebujecie jednak krwi. Potężnej krwi. Potężną krew można pozyskać z zabitych wrogów, a następnie wykorzystać w zakładce mocy Wampiryzmu w menu postaci, aby odblokować losową moc lub ulepszenie mocy. Moce Wampiryzmu można też odblokować, wykonując zadania z sezonowej serii zadań oraz biorąc udział w wydarzeniu sezonowym Krwawe Żniwa.
Gdy posiądziecie już moc Wampiryzmu, możecie za pomocą potężnej krwi zwiększyć jej siłę w zakładce mocy. Każdą moc można ulepszyć maksymalnie do poziomu 3. Jednocześnie można wyposażyć maksymalnie pięć mocy. Gdy najedziecie wskaźnikiem na moc Wampiryzmu, zauważycie od 1 do 3 symboli z cyfrą. Są to pakty, a liczba oznacza ich powiązany koszt. Tu właśnie potrzebny jest pancerz paktu.
Istnieją 3 rodzaje paktów. Są to Zajadłość, Boskość i Wieczność – w kolejności od lewej do prawej na powyższej ilustracji. Wypatrujcie napierśników, spodni, rękawic, butów i hełmów z paktami, które będą wypadać z przeciwników podczas Sezonu Krwi – są one niezbędne do aktywowania mocy Wampiryzmu.
Kolejną nowością będzie specjalne wydarzenie sezonowe – Krwawe Żniwa działające w podobny sposób co obecny Helltide. Za zabijanie wrogów w takich lokacjach otrzymamy reputację. “Dzięki niej będziecie się piąć ku kolejnym rangom i zdobywać przydatne nagrody, takie jak materiały rzemieślnicze, przedmioty i przedmioty jednorazowe powiązane z paktami”.