Diuna (MMO) z budżetem mniejszym niż Bless Online
W 2019 gruchnęła wiadomość, że firma Funcom – od Age of Conan, The Secret World, Conan Exiles, Anarchy Online – pracuje nad nowymi grami w uniwersum Diuny. Jedna z nich ma być prawdopodobnie MMO lub czymś bardzo podobnym (oficjalny termin to "open world multiplayer").
"Akcja powieści dzieje się w fantastycznym świecie przyszłości. Najważniejsza planeta w tym wszechświecie to Arrakis (Diuna), jedyna, na której znajdują się złoża melanżu – substancji umożliwiającej jasnowidzenie niezbędne do uniknięcia niebezpieczeństw ponadwymiarowych podróży kosmicznych. Powstawanie melanżu związane jest z cyklem rozwojowym czerwi pustyni – olbrzymich istot, żyjących w piaskach Arrakis".
Do tej pory nie otrzymaliśmy żadnych materiałów z gry (zero trailerów i screenshotów). Informacji też nie ma zbyt wiele, aczkolwiek z najnowszego raportu finansowego dowiadujemy się, że budżet gry wynosi między 30 a 50 milionów dolarów. Czyli między 117 mln a 200 mln złotych.
Szerze mówiąc, nie jest to powalająca kwota w światku MMO. Nie jest najniższa, ale nie jest również najwyższa. Taki Bless Online pochłonął prawie 60 milionów dolarów. Lost Ark Online - 90 milionów dolarów. Elder Scrolls Online – ponad 100 milionów dolarów. Star Wars: The Old Republic – ponad 200 milionów dolarów.
Najważniejsze jednak, żeby Diuna była grywalna. Jeśli będzie grywalna, to będzie również popularna. A jeśli będzie popularna, to będzie również bogata…