Diuna MMO będzie miała na premierę tylko oficjalne serwery
Już wyjaśniamy…
Dune Awakening to teoretycznie gra MMO (“survivalowe MMO w otwartym świecie osadzone na najniebezpieczniejszej planecie”), ale tutejsza struktura serwerów będzie raczej przypominała coś na wzór Conan Exiles czy DayZ, choć na dużo większą skalę niż normalnie.
Świat gry zostanie podzielony na trzy mapy: zwykłą pustynię, która zapewnia większość wrażeń z rozgrywki, region głębokiej pustyni FFA PvP, który leży za górami Shield Wall, oraz centrum społecznościowe. Każda z nich może obsłużyć setki graczy i będzie instancjonowana w oparciu o wymagania serwera
No i wiadomo już, że Dune Awakening będzie wspierał na premierę tylko OFICJALNE serwery. Gracze nie będą mogli “wynajmować” dedykowanych światów i tworzyć prywatne gry z własnymi zasadami.
“Brak serwerów prywatnych na starcie, zdecydowanie będziemy trzymać się oficjalnych”
Funcom zastrzega jednak, że jest otwarty na dyskusję i być może zmieni decyzję w przyszłości.
Dune Awakening wystartuje na przełomie roku. Na początek tylko z wersją PC.