Diuna MMO ma problem z oszustami. Banhammery i wyłączenie Family Sharing

Dune Awakening (był) jest wielkim hitem. Dziesiątki tysięcy grających na Steamie, ponad milion sprzedanych egzemplarzy plus „najszybciej sprzedająca się gra Funcomu”.
Niestety jak to bywa z popularnymi tytułami: tam gdzie dużo graczy, tam również dużo oszustów.
Dune Awakening mierzy się ostatnio z cziterami, exploiterami oraz duplication glitchami (czyli bugami umożliwiającymi powielanie przedmiotów). I mimo że poprawiono zabezpieczenia gry oraz „uderzono„ banhammerami…
W ciągu ostatnich tygodni wdrożyliśmy wiele poprawek, które naprawiają kilka luk w zabezpieczeniach.
Oprócz usunięcia przyczyn luk, podjęliśmy również bezpośrednie działania przeciwko graczom, którzy wykorzystywali luki w zabezpieczeniach, banując setki graczy i usuwając z gry dużą liczbę luk w zabezpieczeniach systemu Solaris.
Działania te są obecnie w toku: nasze dochodzenia trwają, a nasz banhammer ma jeszcze wiele pracy.
… to jednak wciąż było za mało. Dlatego Funcom zdecydował się o wyłączeniu Family Sharing dla Dune Awakening na Steamie. Bo „widzieliśmy spore nadużycia tej funkcji”.
Family Sharing to możliwość dołączenia do wirtualnej „rodzinki”, przez co automatycznie zyskujecie dostęp do wszystkich gier posiadanych przez jej członków„.
Nie musimy chyba mówić, że było to idealne narzędzie dla oszustów. Stąd też wyłączenie Family Sharing, na razie tymczasowe, ale kto wie, co przyniesie przyszłość.