Dobieranie ról pojawiło się w Overwatch! Aktualnie dostępne jest na serwerach testowych
Blizzard przedstawia funkcję dobierania ról, aby mecze w Overwatch również w przyszłości wciąż były sprawiedliwe i sprawiały frajdę. Jak tłumaczą deweloperzy, obecnie w Szybkiej grze i Rywalizacji wiele ważnych decyzji podejmuje się w ciągu 40 sekund przed rozpoczęciem meczu, kiedy wszyscy wybierają swoich bohaterów i reagują na to, jakie role wybrali inni gracze.
Nierzadko zdarza się, że wszyscy zawodnicy – którzy mogą mieć różne podejście i style gry – odczuwają presję, zawód lub nawet złość, kiedy kompletowany jest skład drużyny. System dobierania ról zaprojektowano, aby ułatwić cały proces i pomóc w tworzeniu meczów, które będą sprawiedliwsze i fajniejsze, i podczas których zawodnicy grają w takich rolach, w jakich chcą.
Wraz z wprowadzeniem funkcji, Blizzard aktualizuje systemy dobierania i kolejkowania graczy w Rywalizacji i Szybkiej grze, aby każdy mógł wybrać, w której roli chce występować – natarcia, tanka czy wsparcia – i to jeszcze przed rozpoczęciem meczu. System dobierze następnie dwóch tanków, dwóch graczy wsparcia oraz dwóch natarcia, aby stworzyć drużynę, a po rozpoczęciu meczu będą mogli wybrać postacie z puli danej roli. Po zakończeniu rozgrywki (zarówno w Rywalizacji jak i Szybkiej grze), grający wrócą do głównego menu i będą mogli ponownie wybrać role przed kolejnym meczem.
Każda z trzech ról ma osobną kolejkę i gracze będą mogli sprawdzić szacowany czas oczekiwania na nie na ekranie wyboru. Szacunki uwzględniają kilka czynników, ale generalnie odzwierciedlają one liczbę osób oczekujących na konkretną rolę. Aby zachęcić do bardziej równomiernego rozłożenia graczy wśród wszystkich typów postaci, gracze, którzy ustawiają się w kolejce po role, na które obecnie jest duże zapotrzebowanie, mogą otrzymać nagrody.
I tutaj dochodzimy do drugiej części, czyli zmian u postaci. Chociaż dobieranie ról zmieni metagrę pod kątem składów zespołów, Blizzard obiecał przyjrzeć się balansowi, aby upewnić się, że każdy z bohaterów nadal sprawdza się w grze. Dobieranie ról wpływa znacząco na użyteczność postaci, szczególnie jak Brigitte, która była najsilniejsza jako trzeci uzdrowiciel lub tank. Wraz z aktualizacjami bohaterów, które pojawią się w wyniku wprowadzenia funkcji dobierania ról. Taka Brigitte zostanie zmieniona, aby zapewnić większe uzdrawianie, a jednocześnie zmniejszyć jej przeżywalność, co ma pomóc w mocniejszym nakierowaniu ją na rolę wsparcia.
W Szybkiej grze system dobierania ról pozwoli określić ranking meczowy (MMR) każdego z graczy według roli. Dzięki temu Blizzard będzie mógł dobierać Szybkie gry w oparciu o MMR każdej roli. Gdy dobieranie ról trafi do gry, gracze będą zdobywać trzy oddzielne rangi umiejętności (RU) – dla każdej z ról w Rywalizacji. Rangi będą miały wartość od 1 do 5000, a im wyższa liczba, tym większy poziom umiejętności. Gracze zostaną również przypisani do kategorii na podstawie swojej rangi w każdej roli – brązowej, srebrnej, złotej, platynowej, diamentowej, mistrzowskiej lub arcymistrzowskiej. Awansowanie do kolejnej kategorii jest możliwe w miarę opanowywania gry.
Dobieranie ról jest obecnie dostępne na Publicznym Serwerze Testowym na PC i pojawi się w grze w aktualizacji 1.39 wraz z wprowadzeniem beta-sezonu z dobieraniem ról. Aby dać więcej czasu na dodatkowe testy i zgromadzenie opinii, przeprowadzony zostanie dwutygodniowy beta-sezon z dobieraniem ról od 13 sierpnia do 1 września.
Więcej informacji znajdziecie tutaj. Co sądzicie o tych zmianach?