Dofus przejdzie na Unity, ale nie wcześniej niż za 2,5 roku
Dofus to jedna z dawnych produkcji w których Polacy byli znaczącą siłą. To równocześnie nadal jeden z najbardziej unikalnych MMORPG-ów na rynku. Nie tylko graficznie, ale przede wszystkim mechanicznie. Turowy, taktyczny system walki nie każdemu co prawda przypada do gustu, tak nie ulega wątpliwościom, że ze świecą szukać drugiego, takiego tytułu. W dodatku takiego, który mimo wielu lat na karku, dzielnie utrzymuje się na rynku i nie odpuszcza.
Co prawda może się to zmienić, a wszystko za sprawą pewnych, nadchodzących zmian. Pewnie wiecie, że Adobe wraz z końcem 2020 roku zakończy wsparcie dla Flasha? Ta leciwa technologia dobrze służyła nam w przeglądarkach czy grach, ale technologia idzie do przodu. Adobe zdaje sobie z tego sprawę i potwierdza, że nowsze formaty zwyczajnie wygryzły Flasha – stał się on niepotrzebny.
Jaki ma to związek z Dofusem? Dofus, moi mili, opiera się w całości na Flashu. Jakiś czas temu pisałem Wam, że twórcy tego MMORPG, francuska firma Ankama, poinformowała o ewentualnej przeprowadzce swojej gry na Unity. Normalne zachowanie, biorąc pod uwagę zbliżający się koniec dla technologii Flash. Problem w tym, że wczorajszy twitt rzucił nieco światła na tę zmianę i nie nastroił ludzi pozytywnie.
„Regarding the development of
#DOFUS on Unity, it hasn't started yet, as we do not know the scope of the project. We are currently deciding on the issue. We are looking at around 2.5 years of development.”
Prace nad przeniesieniem Dofusa na Unity jeszcze się nie rozpoczęły. Szacuje się, że Ankamie ta przeprowadzka na nowy silnik zajmie około 2,5 roku. Mowa tutaj o pracach deweloperskich, bo w praktyce, grywalna wersja Dofusa na Unity może wyjść znacznie później.
To o tyle problem, że przypominam o końcu wspierania i wydawania łatek do Flasha z końcem 2020 roku. W efekcie silnik Dofusa nie będzie przez długi czas otrzymywał zabezpieczeń, co nie wróży nic dobrego. Istnieje oczywiście jakaś szansa, że czarodzieje Flasha, jakimi niewątpliwie są pracownicy Ankamy, przygotowali się do takiej ewentualności. Niemniej całość nie napawa optymizmem.
Pozostaje mieć nadzieję, że wpis na Twitterze był trollem i chodziło o 1,5 roku prac. Czas pokaże, co z tego wyniknie, bo w gruncie rzeczy może okazać się, że ja wzbudzam niepotrzebną panikę, a żadnego problemu ostatecznie nie będzie.
Regarding the development of #DOFUS on Unity, it hasn't started yet, as we do not know the scope of the project. We are currently deciding on the issue. We are looking at around 2.5 years of development.#AnkamaLive #MiscellaneousQuestions #Unity
— DOFUS (@DOFUS_EN) 16 lipca 2019