Dostaliśmy odpowiedzi na wasze pytania do twórców Dual Universe
Jakiś czas temu prosiłem was o zaproponowanie swoich pytań do twórców Dual Universe. Dodałem kilka swoich i przesłałem je pod właściwy adres.
Właśnie otrzymałem odpowiedzi:
mmorpg.org.pl: Chcieliśmy się dowiedzieć kiedy wyjdzie gra. Czy są już jakieś ustalenia dotyczące daty premiery, jaki jest wstępny plan?
Dual Universe: Jesteśmy jeszcze bardzo daleko od oficjalnej premiery i nie mamy jeszcze żadnej daty do ogłoszenia. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem chcielibyśmy, aby gra wystartowała pod koniec 2018 roku (o ile nie zaliczymy żadnych poważnych opóźnień, co niestety zdarza się w tej branży).
mmorpg.org.pl: Jak będzie wyglądała sprawa optymalizacji gry? Czy możeciecie już coś powiedzieć o wymaganiach minimalnych dla Dual Universe?
Dual Universe: Optymalizacja gry to jeden z ostatnich etapów procesu produkcji. Jesteśmy jeszcze bardzo daleko od tego etapu dlatego ciężko jest określić cokolwiek na tę chwilę. Póki co mierzymy w sprzęt, który jest aktualnie na wysokim/średnim poziomie jak karty graficzne Nvidia GTX 960 i temu podobne. W ciągu kilku lat te karty powinny spaść na półkę ze średnim/słabym sprzętem. Tak, czy siak nie możemy nic obiecać, ponieważ ta kwestia może ewoluować w trakcie procesu deweloperskiego.
mmorpg.org.pl: Czy jest szansa na to, że gra będzie funkcjonowała w modelu płatności B2P, czy w planach jest jedynie P2P?
Dual Universe: Na chwilę obecną nie planujemy B2P, jednak nie planujemy też klasycznego modelu P2P - ten model płatności ewoluował w ciągu ostatniej dekady. Niektóre MMORPG-i, które zyskały ogromną popularność korzystają z tej ewoluowanej formy P2P, w której gracze nie są zmuszani do opłacania subskrypcji każdego miesiąca:
- Eve Online było pionierem, wraz ze swoim systemem PLEX.
- Wildstar (C.R.E.D.D.) oraz World of Warcraft (WoW Token).
W zasadzie w Dual Universe będzie obowiązywał właśnie taki system, w którym gracze będą mogli wymieniać między sobą przedmioty zawierające 1 miesiąc subskrypcji na walutę, którą mogą zdobyć w grze. Wartość takiego przedmiotu będzie zdefiniowana przez mechanizm popytu i podaży uzależniony od graczy.
mmorpg.org.pl: Czy to będzie prawdziwe MMO (nie żadna arenówka, czy prosty survival z kilkoma osobami na serwer), czy raczej będzie podobne do No Man's Sky (w zasadzie bez multiplayera)?
Dual Universe: Jesteśmy bardzo często porównywani z No Man's Sky. Przyczyny tych porównań wciąż nam umykają, ponieważ Dual Universe będzie zupełnie inną grą. Na możliwości posiadania pojazdów zdolnych wylądować na/wystartować z powierzchni proceduralnie generowanych planet podobieństwa się kończą. Poświęciliśmy masę czasu, aby stworzyć technologię, która umożliwi gromadzenie się setek, a nawet tysięcy graczy na bardzo małym obszarze. To jest coś, co nazywamy "continuous single shard" i jest to coś unikatowego w świecie gier. Wszyscy grają w tym samym świecie i w tym samym czasie. Planujemy wprowadzić nieco elementów survivalowych i eksploracyjnych, ale to nie będą główne elementy gry. Skupiliśmy się głównie na rozwoju rozgrywki i aktywności, które nabierają znaczenia podczas gry z innymi ludźmi na masową skalę: budowanie/crafting, handel, kontrola terytorium, dypolmacja i... wojny.
mmorpg.org.pl: Czy w planach jest polska wersja językowa?
Dual Universe: Gra będzie dostępna jedynie po angielsku aż do chwili premiery. Planujemy wypuścić wersje dla różnych europejskich języków dopiero po osiągnięciu tego celu.
mmorpg.org.pl: Czy gra będzia posiadała głęboką fabułę, żeby dać pole do popisu dla Role Playerów? Czy będzie jakikolwiek system questów?
Dual Universe: Planujemy publikację fabuły, aby zapewnić solidne podstawy dla fanów Role Playu, ale nie zakładamy wprowadzenia żadnych misji fabularnych poza tymi, które pojawią się w tutorialu. Jednakże udostępnimy dla graczy narzędzia pozwalające na stworzenie własnych zadań w formie kontraktów (zleceń, prac do wykonania).
mmorpg.org.pl: Jak będzie wyglądał system rozwoju postaci? Czy mamy się spodziewać jakiegoś systemu levelowania?
Dual Universe: Rozwój postaci będzie bardziej poziomym, niż pionowym levelowaniem. To oznacza, że postać będzie się uczyła nowych umiejętności i rozwijała je wraz z upływem czasu. Nauka umiejętności będzie niczym proces zachodzący w tle: Twoja postać permanentnie się uczy, niezależnie od tego czy jesteś w grze, czy nie. Nawet gdy jesteś offline Twoja postać będzie się rozwijać. Można to porównać do tego w jaki sposób Neo nauczył się Kung Fu, tylko w wolniejszym tempie.
mmorpg.org.pl: Czy będziemy mogli personalizować wygląd swojej postaci, czy raczej powinniśmy spodziewać się losowo generowanych postaci jak w RUST?
Dual Universe: Nie będzie losowo generowanych postaci graczy. Zastanawiamy się nad wprowadzeniem rozbudowanych narzędzi do tworzenia postaci. Jest to coś bardzo ważnego do wprowadzenia, ale też będzie to uzależnione od tego jak powiedzie się nasza kampania na Kickstarterze: będziemy musieli przystosować stopień rozbudowania kreatora postaci do naszego budżetu.
mmorpg.org.pl: Czy gra będzie zawierała elementy przeznaczone tylko dla dorosłych graczy - w jaką kategorię PEGI celujecie?
Dual Universe: Nie planujemy dodania zawartości tylko dla dorosłych, jednak gracze będą mieli możliwość tworzenia takiego contentu i prowadzenia niecenzuralnych rozmów, więc celujemy w PEGI 16 lub 18 (jeszcze nie zostało ustalone które), żeby uniknąć ewentualnych problemów z tym związanych.
mmorpg.org.pl: Na gameplayach widzieliśmy masę sandboksowych elementów, ale pytanie brzmi czy będzie więcej opcji symulacyjnych, takich jak spanie, jedzenie czy choroby?
Dual Universe: Prawdopodobnie widzieliście gameplaye pokazujące budowanie i sandboksowe funkcje, ale żaden z nich nie pokazywał krytycznej ilości graczy, co pozwoliłoby na dostrzeżenie ekonomii zarządzanej przez graczy czy działań wojennych na wielką skalę. Jednym z naważniejszych momentów w grze będzie chwila, w której zaprojektujesz statek lub urządzenie, do którego będziesz mógł stworzyć schemat i rozpocząć produkcję na masową skalę, a następnie sprzedawać swój produkt w markecie in-game. Pozwoli to wykorzystać kreatywność najlepszych graczy dla przyjemności innych oraz ich własnej w naprawdę budującej formie. Co do jedzenia, spania i chorób - generalnie to są funkcje przeznaczone dla gier survivalowych i nie wiemy jeszcze czy znajdą się w naszej grze. Nie chcemy dodawać funkcji, które ostatecznie będą jedynie drażnić/przeszkadzać dla graczy. Jeżeli wymyślimy sposób, który sprawi, że te funkcje będą przynosiły rozrywkę i stanowiły wyzwanie bez niepożądanego znudzenia to możemy się zastanowić nad wprowadzeniem ich w odpowiednim czasie.
mmorpg.org.pl: Perma Death?
Dual Universe: Nie. Doszliśmy do wniosku, że to będzie zbyt duża kara, zwłaszcza dla graczy, którzy uczyli się i udoskonalali przez całe lata!
mmorpg.org.pl: System tresowania/hodowania zwierząt?
Dual Universe: Jeszcze nie mamy tego w planach, ale jest możliwość, że w przyszłości zajmiemy się tym tematem.
mmorpg.org.pl: Czy jest coś jeszcze, czym chciałbyś się podzielić ze społecznością mmorpg.org.pl?
Dual Universe: Odwiedzajcie nasze forum i stronę społeczności, użytkownicy są naprawdę aktywni i jeżeli macie jeszcze jakieś inne pytania nie krępujcie się, by je nam zadać! Staramy się być przezroczyści do granic możliwości dla wszystkich, którzy sa zainteresowani Dual Universe! :)
Odpowiedzi udzielał nam Ludovic Serny - reprezentant ekipy pracującej nad Dual Universe.