Drama alert. NCSoft znerfiło Blade & Soul i mówi, że wszystko jest okej
News nadesłany przez użytkownika „MarjoKun”. Dziękujemy!
Radzimy dobrze się w niego wczytać, bo całość jest nieco… skomplikowana. Osoby, które nie grają w Blade & Soul, mogą nie skapować pewnych rzeczy.
Cześć,
Wszystko zaczęło się od Unity systemu. To taki dodatkowy system lvli: zbierasz reputację za dungi, daily etc i masz limit tej reputacji dziennie. Początkowo był 220k. Każdy level daje Ci dodatkowe statystyki takie jak Attack power, Crit dmg, Mystic (kiedyś elemental dmg), hp i tak dalej. Teoretycznie małe wartości, ale jak na 120 max to trochę tego było. Ten level jest na konto, także każdy robił na altach, żeby osiągnąć cap. Dodatkowo do tego systemu możesz wkładać Unity Stone. 3 z nich są Ascendami, a reszta to Radiance.
Wygląda to, jak na obrazku niżej:
Codziennie można robić 2 dungi, które są możliwe do wykonania raz dziennie. Dostajesz z nich currency, za które możesz kupować skrzyneczki z tymi gemami. Gemy mają tiery:
- Niebieski - podstawowy najniższy
- Fioletowy
- Legendarny - do tamtego czasu najwyższy (obecnie weszły awakeny, czyli tier wyżej)
Kamienie można crafcić, aby uzyskać większy tier. Np: możesz połączyć 8 (max) niebieskich ze sobą i masz ok 40-50% szans na to, że wyjdzie Ci fioletowy. Możesz użyć mniejszej ilości albo mieszać tiery no i wtedy procentowo masz tam jakieś szanse. Ascendantów crafcić się nie da. Je możesz tylko wyciągnąć. Za te currency możesz kupić niebieskiego boxa z Ascendant kamieniem, z którego masz szansę dostać fioletowy uzyskanie legendarnego ascendanta to albo super rzadka okazja merchanta na koniec dunga który będzie posiadał fioletową skrzyneczkę Ascendanta (szansa na legendarny). Albo oczywiście trove rng boxy
Jakoś to było...
Kamyczki mozolnie się ulepsza (radiance), codziennie dostajesz currency mniej więcej na dwa niebieskie kamyczki. Więc zależnie od farta coś tam wycrafcisz lepszego. System wszedł jak wchodził awaken, od tamtego czasu codziennie robiłem te 2 dungi i posiadam cały komplet fioletowych ascendantów (3), 4 legendarne radiance i reszta fioletowych (14). Każdy kamyk ma swoją wartość, która w sumie daje jeszcze dodatkowe statystyki tak jak Unity lvl. Ale od pewnych pułapów daje więcej np life drain, %additional dmg i dodatkowe wartości boss attack power np na ileś sekund.
Dwa patche temu zwiększyli limit unity lvl do 500k, co już było ogromną wartością (220k trzeba było poświęcić pare godzin na wymaksowanie) to 500k już stało się niezbyt realne. Dodatkowo w item shopie pojawiły się skrzynki z charmami na unity reputację oraz z kamieniami fioletowymi radiance i ascendant (co daje szansę na legendarne). Limit 10 dziennie skrzynek przez chyba 2 albo 3 tygodnie. I tylko możliwe do kupna za ncoiny (w grze są hongmoon coiny tez - taki ncoin zdobywalny w grze albo można kupić za golda od kogoś ncoin i zamienia się w hongmoon coin)
Już wtedy zaczął się bulwers u graczy.
Jednak najgorsze przyszło z najnowsym patchem, który wprowadził klasę Łucznika.Z unity zwiększyli cap lvl do 150, nowe sloty na radiance kamienie i awaken kamienie (chyba nie muszę tłumaczyć jakie fajne f2p to)
Dodatkowo zapowiedzieli zmiany w dungeonach. W KR mają nowy poziom dungów. Wcześniej był normal i hard, jakis czas temu dodali beginner albo easy w/e z owiele mniejszym hp, nerfem mechanik etc. Dla nowych słabych graczy. U nas stwierdzili, że usuną normala i zostanie easy + hard. W zamian za to, że nerfia dungi co zaznaczali w newsach, na streamie itd zredukowali nagrody z dungów i kasę za daily questy, co brzmi fair bo łatwiejsze i szybsze dungi.
I dodatkowo zwiększyli ilość wymaganych daily questów do daily challenge (dzienna nagroda)
Po patchu okazało się, że easy mode wcale nie jest znerfiony, a co lepsze jest nawet zbuffowany. Wcześniej nerfili trochę normale z mechanikami i teraz wszystko wróciło. Mamy teraz easy mode z mechanikami hard mode
Reddit i forum się zagotowało, community manager próbował odpowiadać na reddicie i zapewniał, że wszystko super przetestowane. Pojawiło się oficjalne ogłoszenie, że badają tę sprawę, że jest błędne HP i mechaniki
https://forums.bladeandsoul.com/topic/246841-dungeon-difficulty-update/?tab=comments#comment-2069469
Wszystko jest jak miało być według nich.
Oprócz tego oczywiście nerfy na golda z daily poszły na solo dungeony, które w ogóle się nie zmieniły, raid który był raczej najlepszą formą zarobku obecnie jest zepsuty (mechanika nie działa, która pozwalała na sprawne robienie raidu). Żeby zrobić te 2 dungeony co są raz dziennie potrzeba specjalnego itemka, żeby zrobić te dungi (były w daily challenge) obecnie nie ma jak ich uzyskać (jedynie weekly, raz na tydzień chyba 3 fragmenty [potrzeba 6 do otworzenia dunga)
Totalna wyje*** na wszystko, na bugi, na kłamstwa, nic
Więc ogólnie jeden wielki nerf na zdobywanie czegoś w grze.