Dungeon Fighter Online zarobił w ostatnim roku... 5 miliardów złotych

Firma Superdata opublikowała specjalny raport podsumowujący wszystko to, co działo się na cyfrowym rynku gier w 2020 roku.
Pandemia koronawirusa i konieczność siedzenia w domach przełożyła się na kolejne rekordowe wyniki. Przychody wygenerowane przez cyfrową dystrybucję sięgnęły niemal 140 miliardów dolarów i były o 12% wyższe niż rok wcześniej.
Najwięcej kasy zarobiły gry mobilne (73,8 mld), co nie jest chyba żadnych zaskoczeniem. Dalej mamy gry PC (33,1 mld dolarów) oraz gry na konsole (19,7 mld).

Jeszcze większą przepaść widzimy w kategorii gier Free-To-Play. Tutaj Gry Mobile zarabiają ponad trzy razy więcej niż Gry PC.

W TOP10 najlepiej zarabiających gier F2P mamy tylko jednego przedstawiciela MMORPG i to dopiero na dziesiątym miejscu. To oczywiście doskonale wam znany Dungeon Fighter Online, który wygenerował przez ostatni rok 1,4 miliarda dolarów. Przeliczając na polską walutę jest to... 5,1 mld zł.

Zwróćmy także uwagę na kategorię gier Premium (czyli tytułów działających na B2P lub P2P). Ten segment także znacząco poprawił swoją sytuację… i o to jeszcze jak. 28-procentowy wzrost w 2020 roku (do poziomu 24 mld dolarów), a podobno ma być jeszcze lepiej.
To jednak domena prawie wyłącznie rynku USA i Europy. Nic więc dziwnego, że deweloperzy coraz częściej decydują się u nas na płatny system, mimo że azjatyckie wersje tych gier działają na "darmowości" (patrz Astellia Online lub Kingdom Under Fire 2).