Duży producent MMORPG oszukiwał na lootboxach. Teraz ma kłopoty
O kogo chodzi? O Webzena, czyli twórce wielu dużych MMORPG-ów, choć tak naprawdę Webzen jest znany tylko z jednej kultowej marki - MU Online.
Sama afera dotyczy jednak „pochodnej” MU Online, czyli MU ArchAngel (to jeden z wielu mobilnych/crossplatformowych tytułów).
Od 27 czerwca 2020 r. do 2 marca 2024 r. Webzen sprzedawał w MU ArcheAngel trzy skrzynki (lootboxy) manipulując oszukując na dropach. Najrzadsze przedmioty (czyli te najcenniejsze) wypadały dopiero po określonej liczbie prób/zakupów (od 51 do 150 zakupów). Wcześniej szansa na zdobycie takich przedmiotów wynosiła okrągłe 0%.
Webzen oczywiście ukrył tę informację, a gracze bez sensu tracili pieniądze na kolejne lootboxy, nie wiedząc, że mają zerową szansę na dropa.
Prawda wyszła na jaw, a Południowokoreańska Komisja ds. Uczciwego Handlu nałożyła na Webzen maksymalną - w tych przypadkach - grzywnę (158 milionów won - 110 tysięcy dolarów). Wydaje się to niewiele, biorąc pod uwagę, że Webzen zarobił tylko na tych skrzynkach 5 milionów dolarów.
To jednak nie koniec problemów Webzena. Firma jest zobowiązana zmienić swoją monetyzację, postawić na jej przejrzystość oraz zapobiec podobnym przypadkom w przyszłości.
Ponadto Południowokoreańska Komisja ds. Uczciwego Handlu chce złożyć zbiorowy pozew przeciwko Webzenowi, bo liczba „poszkodowanych” graczy to prawie 20 tysięcy. Wówczas kara może wzrosnąć do gigantycznych rozmiarów.

