Dzięki nowemu narzędziu, w grach Blizzard będzie jeszcze więcej postaci LGBTQ

Dodany przez guru ponad 2 lata temu
26 4783
Dzięki nowemu narzędziu, w grach Blizzard będzie jeszcze więcej postaci LGBTQ

Najpierw Blizzard tworzy specjalne stanowisko “Chief Diversity, Equity, and Inclusion Officera”, które ma dbać o zwiększenie odsetek kobiet i osób niebinarnych w firmie.

Teraz z kolei słyszymy o podobno rewolucyjnym narzędziu Diversity Space Tool, które będzie tworzyć postacie do gier o różnorodnej charakterystyce, odmienności, orientacji seksualnej itd.

Czyli program do tworzenia postaci LGBTQ+? W pewnym sensie tak. 

W latach 2017-2021 prawie 80% najlepiej sprzedających się gier na świecie zawierało białych, męskich bohaterów (według badania przeprowadzonego przez Diamond Lobby).

Dzięki temu innowacyjnemu nowemu systemowi proces projektowania postaci ma teraz namacalny sposób na uniknięcie tokenizmu, stereotypów i wykluczenia.

Chcemy być reprezentowani w grach, chcemy obniżyć bariery dostępu i chcemy, aby gry były przyjaznym środowiskiem dla wszystko.

W 2016 roku zaczęto opracowywać metodę ochrony przed nieświadomymi uprzedzeniami i wykluczeniem, jeśli chodzi o tworzenie gier i postaci. W tamtym czasie ta idea istniała jako filozofia niematerialna, ale potencjał był oczywisty.

Program tworzy i monitoruje wytyczne dotyczące koncepcji i tworzenia postaci, analizując wszystkie podstawowe elementy, takie jak płeć, typ ciała, role („bohaterowie” kontra „złoczyńcy”), a nawet takie szczegółowe czynniki, jak poza lub ruchy ciała, mogą w taki czy inny sposób sugerować mocne cechy postaci.

Mamy nadzieję, że w rezultacie stworzymy więcej postaci, które przełamią schematy i będą lepiej reprezentować kobiety, osoby niebinarne i inne niedostatecznie reprezentowane mniejszości w branży.

No i teraz najważniejsze:

Zamierzamy wykorzystać te dane w kolejnych grach, nad którymi pracujemy. Zespół Overwatch 2 z Blizzarda również miał okazję poeksperymentować z narzędziem, uzyskując równie entuzjastyczne pierwsze wrażenia.

Plan jest taki, aby wypuścić narzędzie wewnętrznie w Activision Blizzard począwszy od tego lata i w trzecim kwartale.

Głęboko wierzymy w potencjał narzędzia do zmiany krajobrazu gier

Reasumując: w kolejnych grach Activision-Blizzard (począwszy od Overwatch 2) spodziewajcie się jeszcze więcej postaci reprezentujących różne mniejszości.

Szczegóły TUTAJ


26 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube