Dźwięk w Tibii. Wiemy już, co zostanie udźwiękowione, a co nie...

Dodany przez guru około 2 lata temu
7 7127
Dźwięk w Tibii. Wiemy już, co zostanie udźwiękowione, a co nie...

Oto tłumaczenie artykułu, który dzisiejszym przedpołudniem pojawił się na oficjalnej stronie Tibii.

Dotyczy od procesu tworzenia dźwięku do gry i tego, jakie wyzwania musiał pokonać CipSoft, żeby to w ogóle stało się możliwe. Dowiecie się również, jakie elementy zostaną udźwiękowione, a jakie nie -i czy wprowadzenie strony audio zwiększy rozmiar lub wymagania sprzętowe Tibii. 

Przypominamy, że aktualizacja z dźwiękiem zawita do Tibii już jutro, 27 września. 

***

***

"Dodanie dźwięku do gry o tak długiej i bogatej historii było ogromnym wyzwaniem dla zespołu Tibii i całkiem nowym, biorąc pod uwagę, że nie musieliśmy włączać dźwięku do rozwoju Tibii przez prawie 25 lat. Nikt z nas nie miał profesjonalnego doświadczenia w projektowaniu dźwięku lub kompozycji do gier wideo.

Udało nam się zebrać oddany zespół ludzi zajmujących się programowaniem i projektowaniem zawartości gier Tibii, którzy wnieśli nawet swój wkład w tworzenie muzyki. Kierowany i nadzorowany przez Tusiusa, jednego z menedżerów produktu Tibii, ten ambitny oddział rozpoczął przygodę z dźwiękiem w czerwcu 2021 roku, mając na celu wydanie dźwięku w Tibii w pewnym momencie w 2022 roku.

Jak dodać dźwięk w rozsądny, sensowny i wykonalny sposób? Z kim współpracujemy przy efektach dźwiękowych i muzyce? Co uwzględnić, a co wykluczyć celowo, jak zadbać o to, by wielkie bitwy nie zamieniły się w chaotyczny hałas i oczywiście pytania, jakie maksimum możemy osiągnąć w ramach budżetu, który został przeznaczony na ten projekt, a co musimy dostarczyć aby upewnić się, że spodoba się Tibijczykom?” Gdy znaleźliśmy odpowiedzi na te pytania, zespół był gotowy do działania i rozpoczęły się rzeczywiste prace rozwojowe.

Naszym głównym celem i najbardziej integralną częścią naszej wizji było palące pragnienie, aby dać Tibii, a zwłaszcza graczom, doświadczenie dźwiękowe godne ich pasji i poświęcenia, jednocześnie reprezentując ponad 25 lat zawartości gry i ciągłego rozwoju: Klasyczna, szczera, a jednocześnie mityczna i fantastyczna ścieżka dźwiękowa, która służy jako tło dla złożonych historii,.

Zdecydowaliśmy się na dojrzały pejzaż dźwiękowy i realistyczne podejście do tego, jak powinien brzmieć świat, któremu towarzyszy często napędzająca ścieżka dźwiękowa, która wprowadza nastrój przygody, tajemniczości i od czasu do czasu po prostu zabawy w Tibii ”

Dźwięki dodane do gry są ogromne: około 600 plików audio, 75 różnych ustawień strumieni otoczenia, około 1 GB nieskompresowanych dźwięków o łącznej długości ponad jednej godziny i trzydziestu minut, 45 minut z tego to kompozycje muzyczne!

Większa część Tibii obejmuje walkę, czy to przeciwko stworzeniom, czy innym graczom. W przypadku walki w zwarciu do źródła ataku dodano dźwięk, co oznacza, że ​​słyszysz uderzenie bronią zamiast słyszeć okrzyk bólu. W przypadku łuków słychać wypuszczanie strzały, a także kiedy trafia w cel. Odstęp między obydwoma dźwiękami został ustawiony na taką długość, która powinna pasować najczęściej. Jeśli jednak cel jest zbyt blisko lub zbyt daleko, w niektórych przypadkach może wydawać się nieco za krótki lub za długi. To jeden z wielu przykładów, które wymagały od nas kompromisów, ponieważ nie było możliwe dokładne opisanie każdego konkretnego scenariusza i sytuacji.

Ogólnie rzecz biorąc, każdy rodzaj broni otrzymał określony dźwięk. Ponieważ Tibia ma mnóstwo broni, nie było możliwe nadanie każdej broni odrębnego dźwięku. Niemniej jednak osiągnięto różnorodność, dając każdemu typowi broni więcej niż jeden dźwięk. Ponadto tonacja dźwięku jeszcze bardziej go wzbogaca, losowo podnosząc lub obniżając tony w pewnym zakresie. Jeśli chodzi o zaklęcia, zostały one podzielone na grupy Pierwszym krokiem było pogrupowanie zaklęć ataku zgodnie z ich rozmiarem obszarowym. Ta klasyfikacja była następnie używana jako podstawa dla zaklęć rzucanych przez potwory. Inne podobne zaklęcia zostały połączone w grupy: na przykład wszystkie wzmocnienia prędkości. Niektóre specjalne zaklęcia otrzymały nawet swój własny, szczególny dźwięk, aby wyróżniały się i były wyraźnie rozpoznawalne.

Co więcej, istnieją różne dźwięki jedzenia i picia, a różne rodzaje przedmiotów wydają dźwięki podczas poruszania, na przykład, gdy kładziesz je na ziemi lub w ekwipunku. Natężenie dźwięku źródeł ognia i wody zmienia się w zależności od ilości wody lub ognia, które widzisz w oknie gry. I oczywiście są dźwięki dla działań interfejsu użytkownika, takich jak na przykład kliknięcie przycisku.

W całej Tibii możesz teraz zanurzyć się akustycznie w żywy i oddychający świat. W dżungli słyszysz krzyki małp. słychać tłumy szemrzące na ulicach lub młotek uderzający w kowadło. Czasami to, co słyszysz, zmienia się nawet w zależności od pory dnia. ”

Trzeba było jednak podjąć pewne trudne decyzje dotyczące tego, gdzie pominąć dźwięk. Projekt zająłby jeszcze jeden lub dwa lata, gdybyśmy spróbowali dodać dźwięk dla każdego przedmiotu, obiektu i interakcji w Tibii. To po prostu niewykonalne, biorąc pod uwagę dużą różnorodność i złożoność takich interakcji w grze. świadectwo bogatej, 25-letniej historii Tibii.

Na przykład, jeśli chodzi o kroki, była to głównie pragmatyczna decyzja, jak wyjaśnia Tusius: W dzisiejszych czasach wiele postaci w Tibii jest bardzo szybkich, więc normalny dźwięk kroków nie pasowałby do dużej prędkości wielu Tibijczyków. Co więcej, kroki musiałby brzmieć inaczej w zależności od rodzaju podłogi. Musieliśmy pokryć kamień, błoto, śnieg, piasek, dywan i inne. Więc po dokładnym namyśle doszliśmy do wniosku, że nie będziemy w stanie tego zaimplementować do naszego zadowolenia. Dlatego postanowiliśmy wyciszyć kroki.

Dużo uwagi poświęciliśmy również wybraniu najlepszego formatu pliku audio dla naszych potrzeb. Chociaż pliki WAV mają świetną jakość dźwięku, są nieskompresowane. Spowodowałyby to, że ogromne pliki zwiększyłyby rozmiar pobierania klienta, a także zużycie pamięci. Po dokładnym przeanalizowaniu naszych opcji zdecydowaliśmy się na skompresowany format audio Ogg Vorbis w przypadku dłuższych plików dźwiękowych, takich jak muzyka i utwory ambientowe. Jest szeroko obsługiwany i umożliwia nam znaczną kompresję plików audio bez konieczności poświęcania jakości dźwięku. Utrzymanie rozmiaru pobierania klienta Tibii poniżej 300 MB było jednym z naszych celów i wyzwaniem, które sobie postawiliśmy. I cieszymy się, że udało nam się to osiągnąć. Co więcej, aby zapobiec nadmiernemu zapychaniu pamięci przez dłuższe utwory muzyczne, będą one przesyłane strumieniowo z dysku twardego.

Tibijczycy będą mogli korzystać z szerokiej gamy opcji dźwięku, aby skonfigurować własne ustawienia dźwięku dla Tibii. Wystarczy podać mały przykład: jeśli czujesz, że uzdrawiające dźwięki są zbyt nadmierne, możesz je całkowicie wyłączyć lub po prostu wyłączyć uzdrawiające dźwięki pochodzące od innych, jednocześnie nadal aktywując dźwięki otoczenia i muzykę.

Jednym z celów tego projektu było również upewnienie się, że w nadchodzących latach będziemy mogli utrzymać obecny poziom jakości dźwięku. Oczywiście będziemy nadal wdrażać nowe dźwięki , jeśli będziemy ich potrzebować do nowej funkcji, takiej jak na przykład nowe zaklęcia przychodzące z kołem umiejętności w aktualizacji zimowej lub w przypadku, gdy chcemy wprowadzić 21. obszar z własnym autorskim utworem."


7 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube