Fallout 76 zdradza działanie systemu S.P.E.C.I.A.L.
Bethesda ujawnia kolejne informacje dotyczące Fallout 76. Tym razem dowiadujemy się, jak będzie działał system S.P.E.C.I.A.L. oraz karty-perki.
Podstawowy system określający cechy naszej postaci, czyli S.P.E.C.I.A.L., pozostanie mniej więcej wierny kanonowi. Standardowo mowa tutaj o statystykach Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility oraz Luck. Co każdy zdobyty poziom otrzymujemy jeden punkt, który możemy wydać na daną cechę. Po osiągnięciu poziomu 50. przestajemy otrzymywać te punkty, a do tego jedna statystyka może posiadać maksymalnie 15 punktów.
W efekcie na 50. poziomie maksymalnie wymaksujemy (wbijemy na 15 punktów) trzy cechy. Co jednak ciekawe, statystyka Charisma działać będzie zdecydowanie inaczej niż w innych grach z serii Fallout. Jako, że tutaj nie będzie miejsca na interakcję z NPC, Charisma odpowiadać będzie za możliwość współdzielenia perków i wzmacnianie statyk naszej drużyny.
Największe pole do popisu, jeśli chodzi o rozwój postaci, będą miały Perk Cards. Specjalne karty związane będą z naszymi statystykami, co oznacza, że nie wszystkie perki będą dla nas dostępne. Aby móc korzystać z dodatkowych właściwości kart związanych z Agility, trzeba będzie posiadać odpowiednio wysoką rozwiniętą tą statystykę.
Karty wybieramy pojedynczo co wbicie poziomu lub z paczki 10-ciu losowych. Ta druga opcja dostępna jest co dwa poziomy do 10. poziomu postaci oraz potem (po 10. poziomie) co pięć kolejnych poziomów. Warto przy tym zaznaczyć, że Perk Cards otrzymujemy nawet po 50. poziomie postaci.
Karty wymieniać możemy praktycznie w każdym momencie, aby móc dostosować się do bieżącej sytuacji. Tutaj warto zaznaczyć, że zdobywać je będziemy jedynie poprzez granie – w Item Shopie ich nie uświadczycie.
A o ewentualnych mutacjach, jakich może doświadczyć Wasza postać, dowiecie się więcej z poniższego filmiku.