"Firmy rezygnowały z MMO z powodu WoW-a", ale "ludzie chcą grać w MMO"

Dodany przez guru 10 miesięcy temu
34 3566
"Firmy rezygnowały z MMO z powodu WoW-a", ale "ludzie chcą grać w MMO"

W maju br. gruchnęła wiadomość, że studio Jackalyptic Games pracuje nad nową grą MMORPG opartą na uniwersum Warhammera.

A oto czego dowiedzieliśmy się z najnowszego wywiadu (TUTAJ) z Jackiem Emmertem – lead developerem Warhammera MMORPG.

  • Pan Emmert ma ogromne doświadczenie w gatunku: przez ostatnie kilkanaście lat pracował nad City of Heroes, Neverwinter, DC Universe Online itd.
  • Studio liczy obecnie 45 pracowników i cały czas dochodzą kolejni
  • Docelowo ma tam pracował około 100 osób
  • Trzon zespołu stanowią byli pracownicy Daybreak, którzy pracowali wcześniej nad anulowanym Marvel MMORPG
  • Chińczycy z NetEase zapewniają dostęp do pieniędzy, technologii oraz ekspertów
  • Ale Jackalyptic Games ma pełną niezależność w tworzeniu gry
  • Nowy Warhammer MMO nie będzie skoncentrowany na PvP
  • Oczywiście będą istnieć walki pomiędzy graczami, ale to PvE ma pełnić kluczową funkcję
  • Warhammer MMO nie będzie “mmobilką”
  • Niestety wciąż nie wiadomo, czy będzie to Warhammer Fantasy czy Warhammer 40,000

Pan Emmert zwraca także uwagę na casus World of Warcraft, który – celowo lub nie – doprowadził w pewnym momencie do kryzysu w całym gatunku MMORPG.

Po World of Warcraft ludzie próbowali kopiować World of Warcraft, a robiąc to, próbowali konkurować z World of Warcraft: co oznaczało inwestowanie dużych pieniędzy, co wymagało dużego zysku i ogromnego sukcesu, większego niż  World of Warcraft.

A kiedy tego nie osiągnęli – bo oczywiście nie osiągnęli, większość głównych wydawców zrezygnowała z gier MMO.

Ale Pan Emmert zauważa również, że ludzie są spragnieni nowych fajnych MMO, czego przykładem mógł być np. New World.

Więc z perspektywy gatunku powiedziałbym, że wciąż jest popyt. Wyszedł New World i sprzedano kwadryliony egzemplarzy – grubo ponad 10 milionów, co jest zdumiewające. Co mówi mi, że są ludzie, którzy chcą grać w MMO, ale nikt ich nie tworzy.

Pana dewelopera zapytano też o idealną grę MMO - jak powinna wyglądać, żeby przetrwać na rynku, być atrakcyjna, ale także wpisywać się w kanon Massively Multiplayer Online: 

MMO to gra, w którą możesz grać z innymi ludźmi i zawsze możesz się rozwijać. Nie ma punktu końcowego. Bez względu na to, jak mała, jest to gra, w której możesz robić postępy w ciągu nocy, tygodnia lub miesiąca. Przez postęp rozumiem „uczynienie twojej postaci potężniejszą”

Zgadzacie się?

 


34 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube